آماده باش سازه های آبی بوشهر برای رویارویی با سیلاب

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: همه تاسیسات آبی و طرح های در حال ساخت این شرکت در آماده باش کامل برای رویارویی با سیلاب های احتمالی قرار دارند.

آماده باش سازه های آبی بوشهر برای رویارویی با سیلاب

به گزارش گلچینی از بهترین ها از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در جلسه مدیریت بحران و مقابله با سیلاب استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، احتمال بارش بیش از 200 میلیمتر باران در یک هفته آینده وجود دارد.

او اضافه کرد: بارش در زمان کم و به صورت نقطه ای خواهد بود و این موضوع در بیشتر نقاط استان بوشهر که در دامنه های زاگرس و پایین دست دو حوزه آبریز مُند و حله قرار گرفته اند، خطر سیلاب را هرچه بیشتر می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر ادامه داد: این سامانه بارشی به صورت همزمان در استان های مجاور نیز فعال خواهد بود و بر همین اساس هماهنگی های لازم با ادارات آب منطقه ای دیگر استان ها انجام شده است.

به گفته محمدی، تاسیسات آبی استان های بالادست نیز در شرایط مناسب مهار سیلاب های سرحوزه قرار دارند و علاوه بر آن ایستگاه های هیدرومتری منتهی به استان بوشهر در صورت بروز هرگونه تغییر آورد رودخانه ها، این اطلاعات را به آب منطقه ای بوشهر مخابره می کنند.

او اضافه کرد: البته حجم سیلاب های میان حوضه ای نیز قابل توجه است و بخش مهار نشده روان آب ها موجب سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: بیشترین خسارت سیلاب همواره در محدوده شهر ها و روستا ها اتفاق می افتد و به همین منظور امسال در 3 مرحله در تابستان، پاییز و پیش از اعلام هشدار سامانه کنونی، همه نقاط حادثه خیز به نهاد های مرتبط اعلام شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین عملیات تخلیه رسوب و مانور دریچه همه تاسیسات آبی استان از جمله سد رئیسعلی دلواری، سد تنگ ارم، سد ارغون و شبکه های آبیاری و زهکشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

او گفت: هم اکنون نزدیک به 60 درصد از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری خالی است و آماده کنترل روان آب های ورودی است. همچنین سد های خاییز، تنگ ارم، ارغون، قیزقلعه، اخند، آبپا، سنا و سازه های کنترل سیلاب شبانکاره آماده ذخیره سازی و کنترل سیلاب هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اضافه کرد: در برخی از نقاط استان شاهد دستکاری و ایجاد تغییر در سازه های آبی به منظور بهره برداری غیرقانونی از بند ها و تاسیسات کنترل سیلاب هستیم که این مورد موجب پس زدگی آب و بروز خطرات جانی و مالی ساکنان پیرامون این تاسیسات می شود.

محمدی ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر و فرمانداری ها برای شناسایی و برخورد با متخلفان اقدام شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر گفت: اگرچه سیلاب یکی از حوادث طبیعی است و امکان وقوع آن در تمام نقاط جهان وجود دارد، اما با آمادگی دستگاه های اجرایی به ویژه صنعت آب و برق، خسارات احتمالی در حداقل زمان ممکن برطرف خواهد شد و خدمت رسانی به مردم به صورت تمام وقت ادامه خواهد داشت.

ک

گلچینی از بهترین ها بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آماده باش سازه های آبی بوشهر برای رویارویی با سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش سازه های آبی بوشهر برای رویارویی با سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید