از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر 11 مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید19 است، گفت: این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر 6 مرگ ومیر بود.

از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا است

به گزارش تسنیم، کیانوش جهانپور در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با گلچینی از بهترین ها در مورد حضور در آرامستان ها توضیح داد: حضور در آرامستان ها جزو ترددهای غیرضروری است و مشمول محدودیت هاست و افراد نباید در این مکان تجمع نمایند؛ افراد باید برای سلامت خود حداقل ها را رعایت نمایند و اصرار برای برگزاری تجمعات توجیهی ندارد.

وی اضافه نمود: بازارهای روز نیز در صورتی که بخواهند بازگشایی شوند باید پروتکل ها و فاصله گذاری را رعایت نمایند و مسئولیت نظارت بر این امر برعهده نهادهای نظارتی و شهرداری هاست.

برطرف محدودیت در ترددها به معنی مجاز بودن سفرهای غیرضروری نیست!

جهانپور با بیان اینکه اعمال محدودیت های اجباری قانونی در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: برطرف محدودیت ها به معنی مجاز بودن به انجام سفرهای غیرضروری نیست و ما در 28 روز ابتدای اعمال فاصله گذاری اجتماعی، لغو سفرها را نداشتیم و مردم رعایت می کردند. در فاز دوم یک مداخله حاکمیتی انجام دادیم و برداشتن محدودیت ها به هیچ وجه به این معنی نیست که سفرهای غیرضروری چه سفرهای شهری و چه بین شهری انجام شوند؛ سفرها قطعا از موراد عامل شیوع بیماری هستند و افراد جامعه را تحت الشعاع قرار خواهند داد.

کاهش میزان مرگ و میر کرونا در کشور

وی با بیان اینکه تا پیش از این هر 10 دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست می داد، یادآور شد: میزان مرگ و میر کاهش یافته است و از هر 11 مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید19 است و این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر 6 مرگ ومیر بود که امروز کاهش یافته است و امیدواریم فرایند حفظ گردد.

منبع: فرارو

به "از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید