تداوم تحصن معترضان سودانی و انتظار برای نتایج سومین نشست

به گزارش گلچینی از بهترین ها، معترضان سودانی امروز نیز به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده و در انتظار سومین دور نشست شورای نظامی انتقالی با نمایندگان معارضان هستند.

تداوم تحصن معترضان سودانی و انتظار برای نتایج سومین نشست

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها، انجمن مستقل مشاغل سودان با اشاره به اینکه سومین نشست شورای نظامی انتقالی با معارضان روز یکشنبه به تأخیر افتاد، گفته که امروز دوشنبه این نشست برگزار می گردد.

در بیانیه انجمن مذکور آمده است که نشست امروز به تکمیل مباحث مربوط به اختیارات شورای حاکمیتی اختصاص دارد.

اگرچه در این بیانیه به تعداد اعضای این شورا اشاره ای نشده است اما بعضی فعالان می گویند که شورای مذکور شامل 15 عضو اعم از هشت غیرنظامی و هفت ژنرال خواهد بود که مأموریت آن تشکیل دولت مدنی انتقالی برای اداره کشور و زمینه سازی برگزاری انتخابات است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شورای نظامی انتقالی سودان در دو نشست قبلی خود با ائتلاف معارض قوی الحریة و التغییر (گروه های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی مشترک متشکل از نظامیان و غیرنظامیان توافق کرد.

همچنین شورای نظامی و جریان نصرة الشریعة و دولة القانون درباره به تعویق انداختن برگزاری تظاهرات میلیونی امروز دوشنبه مقابل کاخ ریاست جمهوری، توافق نموده اند.

مصادره اموال خانواده البشیر

دستگاه قضایی سودان دستور مصادره املاک و مستغلات مسئولان سابق دوره عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور به خصوص اعضای خانواده وی را صادر کرد.

به نوشته روزنامه سودانی الانتباهه، طبق دستور دستگاه قضایی سودان، اعضای خانواده البشیر از اول آوریل جاری تا اطلاع ثانوی حق دخل و تصرف در هیچ یک از املاک و زمین های خود در ایالت های مختلف کشور را ندارند.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها شروع شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از رأس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به عبدالفتاح البرهان رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

با وجود اینکه اتحادیه اروپا مخالفت خود با به رسمیت شناختن شورای نظامی انتقالی سودان را اعلام نموده اما اتحادیه آفریقا هفته پیش در نشستی در قاهره که به ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار گردید، با اعطای مهلت سه ماهه به شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تداوم تحصن معترضان سودانی و انتظار برای نتایج سومین نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تحصن معترضان سودانی و انتظار برای نتایج سومین نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید