ترمینال های فشاری چیست؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رپرتاژ آگهی - آیا با ترمینال های فشاری یا Push in ها آشنایی دارید؟ اگر نه بیایید با هم داستان آن ها مرور کنیم. ترمینال های فشاری با روش های متنوعی از جمله بالا دادن گیره و یا فشار دادن آن موجب قطع و وصل کابل می شوند. طراحی ساختاری این ترمینال ها یا بلوک ها به نحوی است که شامل بلوک های ترمینال پایه یک قطعه ای و اتصالات پلاگین دو قطعه ای با گیره هایی دارای پوشش با زاویه خاصی است. کانکتورهای برد پایه، و همچنین هدرهای CB ، از یک سو به سوی دیگر چیده شده و بدون از دست دادن فاصله در یک خط مرکزی قرار می گیرند. سهولت مونتاژ قطعات به وسیله یک قفل داخلی در محفظه های یک شکل تسهیل می شود. از آنجایی که ترمینال های فشاری در واقع نقش متصل کننده کابل های قدرت و سیستم اصلی برق هستند، در عین حال یکی از پر کاربرد ترین مکانیزم ها برای متصل کردن کابل ها کم آمپر است. ترمینال های فشاری یا Push in در برگیرنده یک گیره و فنر است تا به سرعت اتصال کابل را امکان پذیر می کند.

ترمینال های فشاری چیست؟

زمانی که یک سوئیچ دیواری یا باکس های خروجی استاندارد را از نزدیک بررسی می کنید، متوجه خواهید شد که علاوه بر تجهیزات عادی در کنار دستگاه، یک سری شکاف یا سوراخ در پشت بدنه وجود دارد. این ها محل عبور کابل ها و سیم ها به ترمینال های فشاری است که به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید سیم ها را با وارد کردن انتهای برهنه سیم به دهانه، جایی که گیره فنری سیم را نگه می دارد، متصل کنید. مسلما این مکانیزم یک روش سریع و آسان است. هر ترمینال فشاری شامل یک گیره فلزی بسیار کوچک، فنر، داخل بدنه سوئیچ یا مخزن است. این گیره برای محکم دریافت سیم برهنه به محض قرار دریافت در سوراخ طراحی شده است و تنها در صورت قرار دادن نوک پیچ گوشتی کوچک در شکاف آزادکننده کنار دهانه ، می توان آن را آزاد کرد.

شکل 1 ترمینال فشاری

عملکرد ترمینال های فشاری

با این حال ، این اتصال به طرز قابل توجهی ناامن است و در واقع درجه تماس فلز با فلز لازم برای اتصال برق را به طور مناسب فراهم نمی کند. سیم های بخش اتصال دهنده تحت فشار می توانند به راحتی خراب شده و به تدریج سست شوند. همچنین مقدار زیاد تماس فلز با فلز با اتصالات فشار بسیار بسیار کم است، که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد دستگاه شود. هنگامی که دستگاه یکی دو بار قطع و وصل می شود ، گیره های فنر فرسوده می شوند و توانایی دریافت سیم ها را از دست می دهند.در نتیجه آیا ترمینال های پیچی بهتر هستند؟ گزینه استاندارد دیگر برای ایجاد اتصالات سیم ، روش سنتی است: ایمن سازی سیم ها در زیر پیچ های ترمینال در کناره های سوئیچ یا خروجی. این روش کمی بیشتر طول می کشد و برای تسلط به کمی تمرین نیاز است. معمولاً به این معنی است که انتهای لخت سیم را به شکل یک حلقه جهت عقربه های ساعت در اطراف ترمینال پیچ قرار دهید، سپس پیچ را محکم ببندید تا سیم محکم شود. در بعضی از انواع ترمینال ها و سوئیچ ها ، سیم های برهنه را در یک براکت کوچک قرار می دهند، سپس پیچ را به پایین محکم کرده تا سیم را محکم در بر گیرد.

حال فن آوری ترمینال های فشاری را مشاهده کنیم

آیا تا به امروز تصور کرده اید که کاهش سیم کشی در هر پروژه ای کار اجرا شده برای تولید صفحه کنترل را بسیار کاهش می دهد؟

ترمینال های فشاری مزایای جالبی را به مشتری ارائه می دهند، از جمله از بین بردن پیچ ها، اتصال ترمینال ها و پیچ های محکم، بدون اینکه نیاز به بازسازی در هنگام ساخت، حمل و نصب داشته باشید. گاهی ممکن است سیم کشی با ترمینال های پیچ دار دردسر ساز باشد. به همین دلیل محصولات متنوع ترمینال های فشاری تولیدی شرکت ونوس گروپ با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان گرامی قرار خواهد گرفت.

شکل 2 ترمینال های فشاری

ترمینال های فشاری به شما امکان می دهند سیم را با جا زدن به سادگی وصل کنید.با کاهش میزان کار در مقایسه با ترمینال های پیچ معمولی، بلوک های ترمینال Push-in تقریباً 60٪ کار سیم کشی را کاهش می دهند.حتی در اروپا و آمریکا ، که پایانه های بدون پیچ معمول هستند، ترمینال های فشاری هنوز هم در حال استفاده هستند.دلیل آن وجود فنرهای سفت و محکم نگه داشتن سیم ها است که باعث دشواری قرار دادن سیم ها می شود.به همین دلیل است که ونوس گروپبلوک های ترمینال Push-in جدیدی را تولید می کند که هم به فشارکمتر و هم به قابلیت نگه داشتن سیم محکم دست می یابد.

ترمینال های شاخه ای برای دریافت انشعاب از سیم و کابل برق به کار می فرایند. این ترمینال ها معمولا یک جایگاه ورودی و یک جایگاه خروجی دارند. کابل های ورودی و خروجی از طریق گیره نصب شده در داخل قطعه به هم متصل می شوند. اتصال سیم ها در ترمینال های شاخه ای بسیار ساده است. به همین دلیل بسیار محبوب هستند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "ترمینال های فشاری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمینال های فشاری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید