تولد فیفا بدون انگلیسی ها

به گزارش گلچینی از بهترین ها، فیفا در حالی در بیست و یکم می سال 1904 تاسیس شد که بریتانیا نام خود را در این سازمان به ثبت نرساند.

تولد فیفا بدون انگلیسی ها

به گزارش گلچینی از بهترین ها، اتحادیه فوتبال انگلیس در 23 اکتبر سال 1863 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. سپس کشورهای همسایه همچنین کاری کردند و برای خود فدراسیون فوتبال تشکیل دادند. اسکاتلند در سال 1873 تأسیس کرد، ولز در سال 1876 و ایرلند در سال 1880 این کار را انجام دادند. سپس طرفداران فوتبال در قاره سبز بیشتر شدند و فدراسیون هایی در اطراف کانال مانش ساخته شدند. فرانسه، هلند، دانمارک، ایتالیا و سوئیس از جمله آنها بودند. این روند تا جایی پیش رفت که یک جنبش برای یکی کردن این فدراسیون ها و تأسیس یک سازمان واحد برای مشخص قوانین، برقراری روابط بین باشگاه ها یا تیم های ملی مختلف به وجود آمد.

پس از جلسه های مختلف در نهایت فدراسیون بین المللی فوتبال پایه گذاری شد. فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، سوئد، سوئیس و اسپانیا در این سازمان نام نویسی کردند. یکی از قوانین فیفا این بود که از هر کشور تنها یک سازمان می تواند حضور داشته باشد. مقر این سازمان در پاریس قرار داشت و رابرت گوئرین ریاستش را بر عهده گرفت.

انگلیسی ها وارد آن سازمان نشدند اما در نهایت در سال 1906 تصمیم گرفتند جزئی از فیفا باشند چون این سازمان را مهم دانستند. بازی های المپیک 1908 قرار بود به میزبانی لندن برگزار گردد. حضور انگلیس در فیفا به اهمیت فوتبال در بازی های المپیک اضافه نمود. گوئرین سمتش را به دنیل وولفال انگلیسی واگذار کرد. رئیس جدید اظهار داشت که چهار فدراسیون بریتانیایی جدا نام نویسی نمایند و تنها با نام بریتانیا در این سازمان حضور نداشته باشند.

انگلیسی ها دو بار دیگر هم فیفا را ترک کردند. نخستین بار این اتفاق در سال 1920 افتاد چون خواهان حذف کشورهای شکست خورده جنگ جهانی اول از این سازمان بودند اما به هدف خود نرسیدند. آنها در سال 1926 بازگشتند اما باز هم فیفا را در سال 1928 ترک کردند چون تعریف حرفه ای گری را نپذیرفتند و برای آن دلیل داشتند. آنها زمین های بیشتری نسبت به دیگر کشورها داشتند. در نهایت در سال 1946 به فیفا برگشتند و پس از آن هرگز از این سازمان جدا نشدند.

نخستین جام جهانی که انگلیس در آن شرکت کرد، در سال 1950 بود و این تیم در آن رقابت ها پیروز نبود. در آن موقع فوتبال انگلیس بهترین نبود و حتی در میان یکی از بهترین ها هم نبود آنها تنها یکی از ده ها کشور پیشرفته در زمینه فوتبال بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تولد فیفا بدون انگلیسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد فیفا بدون انگلیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید