فراوری نانوباند های گیاهی برای کاهش ریسک تب و عفونت پس از اعمال جراحی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تیم تحقیقاتی یکی از شرکت های فناور با استفاده از ترکیبات آنتی باکتریال گیاهی پیروز به فراوری باند، گاز استریل و پد های آنتی باکتریال شدند که می تواند ریسک تب و عفونت پس از عمل و پانسمان را به حداقل برساند.

فراوری نانوباند های گیاهی برای کاهش ریسک تب و عفونت پس از اعمال جراحی

به گزارش گروه دانشگاه گلچینی از بهترین ها، بر اساس مستندات علمی در فراوری گاز جراحی، بعضی از ناخالصی های غیر میکروبی موجود در این گازها، حتی پس از استریل هم از بین نرفته و اثرات منفی قابل توجهی بر بیمار برجای می گذارند. بی توجهی به بار آلودگی میکروبی گاز های جراحی نیز می تواند خطرات زیادی برای بیمار به دنبال داشته باشد.

برای حل این مشکل یکی از شرکت های فناور اقدام به فراوری و عرضه گاز وازلینه آنتی باکتریال، پنبه هیدروفیل آنتی باکتریال، پد آنتی باکتریال، گاز جراحی آنتی باکتریال، گاز استریل آنتی باکتریال و رول پنبه دندانپزشکی آنتی باکتریال نموده است که به گفته مسئولان این شرکت نه تن ها هیچ گونه اثر سویی (تب پس از عمل و یا عفونت) را برای بیمار ندارند و دوره درمان را افزایش نمی دهند، بلکه فرایند بهبود درمان زخم را نیز تسریع می نمایند.

این تیم تحقیقاتی توانسته است با استفاده از ترکیبات مؤثره گیاه آویشن شیرازی با نام علمی Zataria multiflora که یکی از مهمترین گیاهان خانواده نعنائیان به شمار می رود، محصولی با بار آلودگی حدود صفر CFU قبل از استریل و بعد از مصرف را فراوری نمایند که قابل ارائه به تمام مراکز درمانی است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت همچنین پیروز شده است محصول گاز جراحی را با استفاده از فناوری نانو با خاصیت آنتی باکتریالی قابل توجه فراوری کند تا علاوه بر کارایی مؤثر در جذب ترشحات و خون به عنوان جاذب و مانع فیزیکی در مقابل آلودگی ها و میکروارگانیسم ها (پانسمان) شستشوی سطحی محل زخم به کار رفته، دوره درمان را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش داده و ریسک تب و عفونت پس از عمل و پانسمان، ناشی از آلودگی اولیه گاز استریل شده را به صفر برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری نانوباند های گیاهی برای کاهش ریسک تب و عفونت پس از اعمال جراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانوباند های گیاهی برای کاهش ریسک تب و عفونت پس از اعمال جراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید