خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خرم آباد- خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: رقم مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به جمعیت بیشتر از حد انتظار است لذا تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری و حفظ سلامت مردم بکار گرفته ایم.

خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است

سیدموسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا گفت: فعالیت های اجرا شده توسط دستگاه های اجرایی استان مطابق با سیاست های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده و تا به امروز به خوبی انجام گرفته است .

وی افزود: عملیات غربالگری در استان به درستی اجرا شده و به همین دلیل طرحی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان با مضمون انجام غربالگری توسط پزشکان داوطلب ارائه شد که به انجام این طرح کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اعمال کنترل در مبادی ورودی شهرها شرح داد: بر اساس آمارهای دریافتی حجم مسافرت به استان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که بیانگر توجه هموطنان به هشدارها و جدی دریافت کرونا است.

استاندار لرستان ضمن تاکید بر رقم بالای مبتلایان در استان نسبت به جمعیت افزود: مجموعه دولت با تمام توان برای حفظ سلامت مردم می کوشد و امکانات در مراکز درمانی برای مقابله با این بیماری در حد مطلوب است اما مردم توجه داشته باشند که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، حداقل تا 15 فروردین از هرگونه حضور در تجمعات و تردد غیرضروری پرهیز کنند.

خادمی در خصوص نحوه ارائه آمار مبتلایان گفت: این امر بر اساس پروتکل تعریف شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجام تست تشخیص بیماری انجام می شود و آمار کنونی استان کاملا صحیح است.

وی تاکید کرد: البته ممکن است افرادی در سطح جامعه به این ویروس مبتلا بوده و از این موضوع بی اطلاع باشند بنابراین از شهروندان تقاضا می شود ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، شرایط خود را در سامانه غربالگری دولت ثبت کنند .

لرستان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که تا پنجم فروردین ماه ابتلای 541 شهروند آن به کرونا و مرگ 35 نفر از این تعداد تایید شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید