خبرنگاران افشای طرح سری استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بغداد- خبرنگاران- صفا الاعسم، مشاور و کارشناس نظامی امروز یکشنبه، جزییات طرحی را فاش نموده که مجوزی برای استقرار نیروهای آمریکایی به جای نیروهای الحشدالشعبی در القائم و مناطق غربی استان الانبار است.

خبرنگاران افشای طرح سری استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار

الاعسم گفت که درخواست ها برای عقب نشینی الحشدالشعبی از غرب عراق با هدف ایجاد شکاف مذهبی میان نیروهای الحشد صورت می گیرد، زیرا بیش از 16 هنگ اهل سنت در این سازمان حضور دارند و در این مناطق مستقرند.

وی در گفت و گو با المعلومه اضافه کرد که طرح سیاسی موجود، با هدف استقرار دوباره نیروهای آمریکایی در القائم و مناطق اطراف آن به بهانه وجود شکاف های امنیتی و وقوع حملات داعش، پس از عقب نشینی نیروهای الحشد است.

الاعسم شرح داد: مخالفت بعضی نیروهای سیاسی با عقب نشینی نیروهای آمریکایی، به جای مجلس به خیابان ها و بخش های امنیتی کشیده شده است که این امر می تواند عواقب شدیدی برای امنیت، آینده و وحدت عراق ایجاد کند.

کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق پیشتر در گفت و گویی ضمن بیان این که خروج نیروهای الحشد الشعبی از مناطق آزاد شده باعث به وجود آمدن خلل امنیتی در آن مناطق شده است، تاکید نمود: کسانی که خواهان اخراج الحشدالشعبی از شهرهای آزاد شده (از اشغال داعش) هستند وطن پرست نیستند.

در همین حال، فاضل جابر از نمایندگان ائتلاف الفتح در مجلس عراق درباره کوشش بعضی گروه ها برای تخریب سازمان الحشدالشعبی در استان الانبار هشدار داد.

جابر گفت که کوشش برای هدف قرار دادن الحشدالشعبی بویژه از سوی بعضی گروه های اهل سنت موضوع تازه ای نیست و کماکان ادامه دارد.

وی گفت که درخواست ساکنان منطقه الکرابله برای اخراج نیروهای الحشد الشعبی از القائم به بهانه این که زمین های استقرار الحشد الشعبی زمین خصوصی است، بهانه ای غیرقابل توجیه بوده چرا که این سرزمین خالی از سکنه است و هیچ امکاناتی در آنجا وجود ندارد.

این نماینده مجلس عراق یاد آور شد که حضور نیروهای الحشدالشعبی در این مناطق رسمی بوده و چارچوب طرح های نظامی دولت فدرال است.

جابر اهداف پشت پرده مخالفت با حضور الحشد الشعبی را نخست مربوط به اجرای برنامه نیروهای آمریکایی دانست که از الحشد الشعبی واهمه دارند و دوم اینکه الکرابله می کوشد که امتیازهای سرمایه گذاری در غرب استان الانبار را صاحب گردد و تجارت گذرگاه های مرزی را به دست گیرد.

در روزهای گذشته جریان خمیس الخنجر شخصیت سیاسی که به تازگی از جریان مجلسی اهل سنت اتحاد نیروهای عراقی به رهبری محمد الحلبوسی جدا گشته خواهان عقب نشینی نیروهای الحشدالشعبی از غرب استان الأنبار و منطقه القائم شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افشای طرح سری استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افشای طرح سری استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید