خبرنگاران فعالیت تجاری در مرز مهران از سرگرفته می گردد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بغداد - خبرنگاران - محمد جمیل المیاحی، استاندار واسط امروز (آدینه) گفت که گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) در هفته دو روز و فقط به منظور مبادله های بازرگانی بازگشایی خواهد شد.

خبرنگاران فعالیت تجاری در مرز مهران از سرگرفته می گردد

المیاحی در گفت و گو با الاخباریه اعلام کرد: گذرگاه مرزی زرباطیه از هفته آینده و تنها به منظور مبادله های بازرگانی فعالیت خود را از سرمی گیرد.

وی اضافه کرد: به احتمال فراوان روزهای منع رفت و آمد سراسری در عراق یعنی شنبه و آدینه برای بازگشایی این گذرگاه در نظر گرفته گردد.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق پیشتر و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پنج گذرگاه مرزی خود از جمله گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) را با ایران بست.

گذرگاه مرزی تجاری - مسافری مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهم ترین و پرترددترین معبر مرزی میان ایران و عراق است.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، عمر الوئلی، رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق آدینه گذشته گفته بود که به درخواست استان های مرزی بازگشایی مرزهای تجاری عراق با جمهوری اسلامی ایران و کویت در کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی مورد بحث نهاده شد.

وی از تصمیم بازگشایی سه گذرگاه تجاری مرزی زرباطیه - مهران، مندلی - سومار و شلمچه برای یک روز در هفته اطلاع داد و اعلام کرد که این درخواست به هیات دولت فرستاده شد و در آنجا با بازگشایی این سه گذرگاه موافقت شد.

الوائلی ادامه داد که این تصمیم تا به امروز اجرایی نشده است زیرا باید ساز و کار لازم درباره اقدام های بهداشتی و دستورهای مربوط به آن به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا فراهم گردد.

در همین حال، هفته جاری نیز دو گذرگاه مرزی شوشمی و کیله در شمال عراق و اقلیم کردستان برای انجام فعالیت های بازرگانی بازگشایی شد.

عراق از اوایل اسفند گذشته به دنبال انتشار ویروس کرونا در کشورهای همسایه مرزهای زمینی و هوایی خود را بست.

این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اقدام های سخت و مقررات شدید پیشگیرانه را از حدود سه ماه پیش به مرحله اجرا درآورده است.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، تا به امروز 2 هزار و 85 مورد ابتلا، 93 نفر فوتی و 1375 مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر 3 میلیون و 308 هزار و 643 نفر از اتباع 210 کشور دنیا را مبتلا نموده و 234 هزار و 123 نفر نیز بر اثر آن فوت نموده اند.

امریکا با یک میلیون و 95 هزار و 210 نفر مبتلا به کرونا و 63 هزار و 861 نفر فوت در رتبه اول دنیای قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالیت تجاری در مرز مهران از سرگرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت تجاری در مرز مهران از سرگرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید