دمشق اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی سوریه را گفت

به گزارش گلچینی از بهترین ها، وزیر خارجه سوریه رسما از تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور و شروع به کار آن پس از 18 ماه مذاکره اطلاع داد.

دمشق اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی سوریه را گفت

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در جریان جشن سفارت چین در دمشق به مناسبت روز ملی این کشور رسما شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و اسامی اعضای مورد نظر دولت در این کمیته را خاطرنشان کرد.

وی اظهار کرد، پس از سفر گی یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه و به لطف هدایت های بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در طول 18 ماه گفت وگو، درباره تمامی جزئیات کمیته قانون اساسی توافق شد.

ولید معلم اضافه نمود: شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه یک خبر خوب برای همه است.

این مقام سوری در ادامه از چین، روسیه و ایران تشکر کرد که مذاکرات سوری سوری را همراهی نموده تا به این نتیجه منجر گردد.

وی ادامه داد: رهبری به آرزوهای ملت سوریه توجه نموده و آنها را محترم دانست و امیدواریم که فعالیت ها در این کمیته یک راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران کشور به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اداره خودگردان نمودها شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه را نپذیرفته است نیز تأکید کرد: چه کسی گفته که آنها (در تشکیل این کمیته) مشارکت دارند.

به همین دلیل، چند منبع آگاه به الوطن گفتند که انتظار می رود نخستین جلسات کمیته قانون اساسی سوریه خاتمه ماه اکتبر آینده در ژنو برگزار گردد.

ولید معلم همچنین هفتادمین سالروز ملی چین را به ملت این کشور تبریک گفت و بر اهمیت تحکیم روابط میان دو کشور دوست در زمینه های مختلف تأکید کرد.

وی حمایت چین از دمشق به ویژه استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت را ستود.

در مقابل فونگ بیاو، سفیر چین در دمشق نیز بر عمق روابط محبت آمیز میان سوریه وچین وهمکاری مداوم آنها تاکید نمود.

وی ضمن تبریک به ملت سوریه به خاطر پیروزی در مقابل تروریسم، همچنین بر حمایت کشورش از سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم و آمادگی برای مشارکت در بازسازی آن تأکید کرد.

سفیر چین در ادامه ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به موضع عادلانه خود در قبال بحران سوریه خواهان احترام به منشور سازمان ملل، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "دمشق اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی سوریه را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی سوریه را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید