رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تحولات سوریه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی یک تماس تلفنی، درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه رایزنی کردند.

رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تحولات سوریه

به گزارش، به نقل از خبرگزاری ترکیه ای آناتولی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی یک تماس تلفنی، درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی بر پایبندی به توافق سوچی (برای دستیابی به صلح میان طرف های درگیر در سوریه) تاکید کردند.

ترکیه هفدهم مهرماه عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه علیه شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن ها را تروریستی می داند، شروع کرد. این در حالی است که بیست و پنجم مهرماه آنکارا در توافقی با واشنگتن متعهد شد عملیات خود را به مدت 5 روز متوقف کند تا نیرو های کُرد از منطقه خارج شوند. سی ام مهرماه نیز ترکیه به توافق دیگری با روسیه دست یافت. دو طرف توافق کردند نیرو های کُرد تا 30 کیلومتری مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی نمایند و روسیه و ترکیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام دهند. این در حالی است که ترکیه می گوید آمریکا و روسیه به تعهدات خود درخصوص شمال سوریه پایبند نبوده اند.

از سوی دیگر درگیری های میان ارتش سوریه با شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد (اینجا). ارتش سوریه پیروز شد روز شنبه، یک روستا را در استان حسکه از کنترل شبه نظامیان وابسته به ترکیه خارج کند (اینجا).

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تحولات سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تحولات سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید