ربات جراحی از راه دور ایرانی در 3 بیمارستان مستقر شد، آغاز نوآوری بزرگ در حوزه جراحی در کشور

به گزارش گلچینی از بهترین ها، نخستین جراحی رباتیک از راه دور در ایران با دستگاه کاملا ایرانی با موفقیت به پایان رسید و این دستگاه در 3 بیمارستان امام خمینی، سینا و شریعتی تهران نصب شد.

ربات جراحی از راه دور ایرانی در 3 بیمارستان مستقر شد، آغاز نوآوری بزرگ در حوزه جراحی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت گلچینی از بهترین ها، اولین جراحی رباتیک از راه دور در ایران با سامانه جراحی از راه دور امروز در بیمارستان های امام خمینی (ره) و سینا انجام شد که در این جراحی، ربات در بیمارستان امام خمینی (ره) و جراح در بیمارستان سینا مستقر بودند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم در جمع گلچینی از بهترین ها، اظهارداشت: یکی از اتفاقات خوب بیمارستان امام خمینی (ره) وجود این مرکز و پژوهشکده در آن است که در کنار درمان، درمان های نو را هم توسعه می دهد.

وی درباره مزیت های جراحی با ربات از راه دور، گفت: جراحی رباتیک دقت بالایی دارد؛ خطای انسانی و لرزش دست را به شدت کاهش می دهد، فاصله بین جراح و مورد جراحی مهم نیست و خیلی راحت جراح می تواند از فاصله دور جراحی را انجام دهد و این موضوع در مواردی که نمی توان بیمار را جابجا کرد اهمیت بالایی دارد.

ستاری گفت: ربات های جراح داوینچی در دنیا مطرح هستند و این ربات ایرانی هم در حال اخذ تاییدیه های حیوانی است و تا یک سال آینده تاییدیه های فنی را می گذراند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: عمل امروز، شروع یک حرکت بزرگ و نوآوری نو در حوزه جراحی در کشور است.

ربات جراح ایرانی در 3 بیمارستان مستقر شد

همچنین سعید سرکار، رئیس پژوهشکده فناوری های و تجهیزات پیشرفته پزشکی و دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در جمع گلچینی از بهترین ها، اظهارداشت: این دستگاه انصافا مورد توجه خاص و حمایت آقای ستاری بوده است و از سال 92 تا به امروز حمایت های مادی و معنوی خوبی را دریافت کرده است و آقای ستاری به طور مرتب پیشرفت این دستگاه را پیگیری می کردند.

وی گفت: این سامانه در 3 بیمارستان امام خمینی (ره)، سینا و شریعتی تهران نصب شده است و برای آموزش و تست های حیوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرکار از همکاری نزدیک جراحان بیمارستان امام خمینی با مهندسان بخش فنی در ساخت این ربات تشکر کرد و اظهارداشت: جراحان بیمارستان سینا کمال همکاری را در این پروژه داشتند و وقت و انرژی زیادی برای آن صرف کردند. علاوه بر این، همراه اول در این پروژه کمک بزرگی بود و بدون همراهی این اپراتور که بدون هیچ چشم داشت و دریافت ریالی زیرساخت های لازم را فراهم کرد، جراحی از فاصله 7 کیلومتری ممکن نمی شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ربات جراحی از راه دور ایرانی در 3 بیمارستان مستقر شد، آغاز نوآوری بزرگ در حوزه جراحی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات جراحی از راه دور ایرانی در 3 بیمارستان مستقر شد، آغاز نوآوری بزرگ در حوزه جراحی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید