روایت یکی از برجسته ترین روانکاوان تاریخ معاصر از روابط عاشقانه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، آرزو مطوری مترجم کتاب روابط عاشقانه در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: موضوع کلی کتاب در خصوص زوج ها و روابطی ست که میان آن ها شکل می گیرد؛ اینکه هر یک از زوجین چه مواردی را از گذشته با خود به همراه دارند و این مسائل و ویژگی های شخصیتی چگونه این رابطه را تحت تاثیر قرار می دهند. ما در ترجمه این اثر تا حد امکان کوشش کردیم تا به اصطلاحات نویسنده وفادار بمانیم و معانی را همان گونه که هستند منتقل کنیم.

روایت یکی از برجسته ترین روانکاوان تاریخ معاصر از روابط عاشقانه

او ادامه داد: بنظر می رسد با توجه به زبان سنگین کتاب و هم چنین استفاده از لغات و اصطلاحات تخصصی روانکاوی، این کتاب بیشتر مناسب دانش آموختگان روانشناسی و دانشجویانی باشد که بطور اخص شاخه روانکاوی را دنبال می نمایند. گرچه نمی توان گفت دانشجویان سایر رشته ها بهره ای از مطالعه و غور در این کتاب نمی برند.

مطوری گفت: هر خط از این کتاب می تواند برای افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند ایده ای باشد که گرهی را در جایی بگشایند. عمومی سازی و دسترسی به دانش و تجربه ای که در این کتاب مفتون مانده بود قدمی رو به جلو در جهت دستیابی دانشجویان علاقمند به بهترین آثار روانکاوی است.

او با بیان اینکه کتاب روابط عاشقانه اثر ماندگار اوتو کرنبرگ، یکی از برجسته ترین روانکاوان تاریخ معاصر است که جای خالی ترجمه فارسی آن برای پژوهشگران و دانشجویان روان شناسی و روان کاوی به شدت ملموس بود یادآور شد: این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای زوج درمانگرانی باشد که در حیطه روانکاوی و یا سایر رویکردها فعایت می نمایند.

مطوری در انتها گفت: کار ترجمه و امانت داری و وفاداری به متن اصلی نویسنده کاری ست بس سخت که بدون شک بطور کامل محقق نمی گردد و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روایت یکی از برجسته ترین روانکاوان تاریخ معاصر از روابط عاشقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت یکی از برجسته ترین روانکاوان تاریخ معاصر از روابط عاشقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید