ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در اولین نشست شورای عالی فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 98 سه طرح فناورانه به تصویب رسید و با افزایش سقف بودجه طرح های فناورانه نیز موافقت شد.

ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،دکتر علی بهادر، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد فعالیت های فناورانه دانشگاه و صندلی مناسب این حوزه در سطح کشور، حمایت خود را از تصویب و اجرایی شدن طرح ها و پروژه های فناورانه گفت.

دکتر یونس قاسمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن معرفی فعالیت های مدیریت توسعه فناوری و عملکرد 6 مرکز رشد زیرمجموعه دانشگاه، بر ضرورت تشکیل شورای عالی فناوری دانشگاه تاکید نمود و گفت: طرح های فناوری کاربردی که قابلیت تجاری سازی دارند و منجر به فراوری محصول می شوند، در کارگروه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مطرح و تصویب می شوند و طرح ها و پروژه هایی که نیازمند اختصاص بودجه بیشتری هستند، برای تصویب نهایی به شورای عالی فناوری دانشگاه ارجاع می شوند.

دکتر قاسمی همچنین تشویق اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه برای حرکت به سوی انجام طرح های کاربردی در کنار طرح های پژوهشی را ضروری خواند و اضافه نمود: با ورود به حوزه فناوری، چرخه فراوری علم با شتاب بیشتری تکمیل می گردد.

وی از معرفی دو محصول جدید دانشگاه شامل FPLC و محلول نگهدارنده بافت کبد در این نشست اطلاع داد و گفت: همچنین سه طرح فناورانه شامل طراحی و فراوری نرم افزار ساخت و ارائه محتوای الکترونیکی، ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو و طراحی و فراوری آزمایشگاهی نانو واکسن خود مونتاژ شونده پپتیدی علیه استرپتوکوکوس پنومونی بر پایه ایمونودومینانت های اپی توپی T و B-Cell به تصویب رسید و با افزایش سقف بودجه طرح های فناورانه نیز موافقت شد.

دکتر علیرضا چوبینه، مدیر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و صندلی فعالیت های فناوری دانشگاه، در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به پیشرفت های قابل ذکر آن و ارتقای رتبه سوم این مدیریت در سطح کشور در سال 97 اشاره نمود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نشست شورای عالی فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت ماهانه با حضور رییس دانشگاه، مشاور عالی رییس دانشگاه، معاونان تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و غذا و دارو، مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت و رؤسای مراکز رشد دانشگاه برگزار می گردد.

منبع: اقتصاد ایران

به "ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه هوشمند توزیع ید رادیواکتیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید