شمار قربانیان انتخابات اندونزی به 367 نفر رسید

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از آناتولی، کمیسیون انتخابات اندونزی شمار قربانیان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور را که در روز 17 آوریل (28 فروردین) برگزار گردید؛ تا این لحظه بیش از 367 نفر اعلام نموده است.

شمار قربانیان انتخابات اندونزی به 367 نفر رسید

لازم به ذکر است این افراد شامل مأموران شمارش آرا و همچنین نیروهای پلیسی هستند که مأمور برقراری امنیت انتخابات بوده اند و همگی بر اثر فشار و خستگی ناشی از شمارش دستی و همچنین ساعات طولانی کار جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام این کمیسیون، 70 درصد از قربانیان بالای 40 سال سن دارند. علاوه بر این، 2 هزار و 121 نفر از سازمان دهندگان این انتخابات نیز همچنان بیمار هستند!

دولت اندونزی در سال 2014 برای صرفه جویی در هزینه ها تصمیم به تجمیع 2 انتخابات گرفت. با اجرای این تصمیم، سال جاری برای نخستین بار در این کشور انتخابات سراسری مجلسی و ریاست جمهوری همزمان برگزار گردید.

این به آن معنی است که هر رأی دهنده برای انتخاب رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، نمایندگان شوراهای منطقه ای، نمایندگان شوراهای قانونگذاری استانی یا شوراهای شهرداری، 5 رأی به صندوق انداخته است.

دولت اندونزی سال جاری 7 میلیون نفر را استخدام کرد تا 800 هزار شعبه اخذ رأی را اداره نمایند.

جمعیت اندونزی حدود 261 میلیون نفر است که از این تعداد 193 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بوده اند و 80 درصد از آنها نیز در انتخابات شرکت کردند.

رقابت ریاست جمهوری با پیروزی دوبارۀ جوکو ویدودو خاتمه یافت تا وی برای 5 سال دیگر نیز زمامداری این کشور آسیای جنوب شرقی را در اختیار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شمار قربانیان انتخابات اندونزی به 367 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان انتخابات اندونزی به 367 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید