شناسایی حلقه مفقوده شکل گیری حیات

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از نیواطلس، در جریان این تحول سلول های اولیه تشکیل دهنده بدن انسان های امروزی تشکیل شده اند. محققان می گویند مواد دخیل در این فرایند در حوضچه ها، گودال ها و آبراه های قدیمی موجود بوده اند که خشک شدن و احیای مکرر آنها شناسایی مواد مذکور را بسیار سخت نموده است.

شناسایی حلقه مفقوده شکل گیری حیات

اگر چه سلول های نقاط مختلف بدن انسان وظایف مختلفی را انجام می دهند، اما ساختار اصلی شکل دهنده به آنها یکسان است و غشای خاصی در همه سلول ها وجود دارد که از آنها در برابر محیط بیرونی حفاظت می نماید و همین امر شناسایی ساختار پیچیده داخلی سلول ها را سخت نموده است.

فرضیه موجود در این زمینه این بوده که شکل گیری سلول های امروزی حاصل ماده ای موسوم به primordial soup یا مایع ابتدایی بوده است. این ماده حاصل فعل و انفعالات شیمیایی مواد مختلفی بوده که در نهایت مولکول ها و امینو اسیدهای امروزی را شکل داده اند.

اما مطالعات جدید صورت گرفته در ژاپن نشان می دهد که ریزقطرات پلی استری عامل شکل گیری ژل ها و مایعات اولیه ای بوده اند که به ایجاد ساختارها و سلول های ساده انجامیده اند. در نتیجه همین فعل و انفعالات مولکول های زیستی مانند امینواسیدها و پروتئین ها هم شکل گرفته اند و اولین گام ها برای شکل گیری حیات برداشته شده است.

این ریزقطرات پلی استری با ترکیب با یکدیگر به شیوه های گوناگون انواع سلول ها را تشکیل داده اند و حتی مولکول های پروتئینی بیرونی که برای شکل گیری حیات ضروری بوده اند را خلق نموده اند.

اگر چه در خصوص نقش این ریزقطرات پلی استری در شکل گیری حیات بر روی زمین هنوز اطمینان قطعی وجود ندارد، اما محققان می گویند با آنالیز بیشتر این موضوع می توان از سیر تاریخی شکل گیری سیستم های بیولوژیک و غیربیولوژیک اطلاع کسب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شناسایی حلقه مفقوده شکل گیری حیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی حلقه مفقوده شکل گیری حیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید