عضو مجلس عراق: سفارت آمریکا همچنان در انتخاب نخست وزیر دخالت می نماید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، یک عضو مجلس عراق گفت که سفارت آمریکا در بغداد به وسیله ابزار سیاسی خود در مجلس به دنبال تحمیل اسامی معین برای تصدی نخست وزیری عراق است.

عضو مجلس عراق: سفارت آمریکا همچنان در انتخاب نخست وزیر دخالت می نماید

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها، فراکسیون مجلسی صادقون در مجلس عراق روز چهارشنبه از ادامه دخالت سفارت آمریکا در بغداد در فرایند انتخاب نخست وزیر عراق به وسیله ادوات سیاسی خود در داخل مجلس اطلاع داد.

محمد البلداوی عضو فراکسیون مجلسی صادقون که بخشی از ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری را تشکیل می دهد، در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: سفارت آمریکا همچنان به دخالت در انتخاب نام نخست وزیر عراق ادامه می دهد تا جهت بقای نیروهای نظامی خود در عراق را هموار کند.

او تاکید نمود: سفارت آمریکا به وسیله همدستی با ابزارهای خود در فرایند سیاسی عراق به دنبال تحمیل بعضی اسامی نامزد تصدی سِمت نخست وزیری است.

البلداوی با بیان اینکه آمریکا به دنبال شخصیتی است که بقای نیروهایش در داخل عراق را تضمین کند، گفت: با این حال نزدیکی دیدگاه های میان فراکسیون سیاسی شیعی و ائتلاف های سائرون (به رهبری مقتدی الصدر) و الفتح این فشارها و نقشه های آمریکا را ناکام خواهد گذاشت.

به گفته این عضو مجلس عراق گروه های سیاسی عراق شخصیتی ملی را برای تصدی مقام نخست وزیری تصویب خواهند کرد که تصمیم مجلس را برای اخراج همه نیروهای خارجی از کشور عملی کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "عضو مجلس عراق: سفارت آمریکا همچنان در انتخاب نخست وزیر دخالت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس عراق: سفارت آمریکا همچنان در انتخاب نخست وزیر دخالت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید