مجله علمی دانشگاه تبریز درباره بحران کرونا مقاله می پذیرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، سردبیر مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز گفت: مجله علمیِ پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز میخواهد در قالب فراخوان مساله کرونا و بحران بزرگ آن را از جنبه مختلف مورد تحلیل و ارزیابی فلسفی قرار دهد.

مجله علمی دانشگاه تبریز درباره بحران کرونا مقاله می پذیرد

محمد اصغری، سردبیر مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز در تبادل نظر با خبرنگار گلچینی از بهترین ها گفت: با اعلام این مطلب، گفت: مجله علمیِ پژوهش های فلسفی گروه فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز میخواهد در قالب فراخوان مساله کرونا و بحران بزرگ آن را از جنبه مختلف در زندگی بشر امروز مورد تحلیل و ارزیابی فلسفی قرار دهد.

اصغری مطرح نمود: بیماری COVID 19 کرونا به معنای واقعی کلمه تمامی ابعاد زندگی بشر امروز را به چالش کشیده است و بحرانی جهانی در تمامی زمینه های (مالی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، ...) به وجود آورده است. اما حیات و زندگی انسان اصلی ترین هدف این ویروس است؛ لذا علوم انسانی و در رأس این علوم، فلسفه با نگاه جهانشول و عمیق خود می تواند عمق این بحران را تحلیل و ارزیابی کند.

سردبیر مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز توضیح داد: این فراخوان محور هایی معین شده که لزوما محدود به این موارد نیست و فیلسوفان و محققان حوزه فلسفه می توانند تحلیل های خود را در قالب مقاله به دفتر این مجله ارسال نمایند.

وی با اشاره به محور های این فراخوان گفت: از جمله محور های این فراخوان را فلسفه و مساله روز کرونا، آیا کرونا و بحران آن آزمونی نظری برای علوم انسانی است؟، معنای زندگی در سایه کرونا، مرگ اندیشی در سایه کرونا، ارتباط با دیگری، کرونا و اخلاق، کرونا و مفهوم پیشرفت بشر، کرونا به مثابه شر، امید شخصی و امید اجتماعی و کرونا، دین و مساله کرونا، مفهوم عدالت و کرونا، نگاه اگزیستانسیالیستی به کرونا، چالش فلسفه سنتی با کرونا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجله علمی دانشگاه تبریز درباره بحران کرونا مقاله می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله علمی دانشگاه تبریز درباره بحران کرونا مقاله می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید