پاستای خوشمزه چطور درست می گردد؟ کدام رستوران برترین پاستا را دارد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، باید اعتراف کنیم که ما ایرانی ها علاقه شدیدی به غذاهای ایتالیایی داریم. بیشتر ما از همان بچگی به ماکارونی، پنه و پاستا علاقمند می شویم. این روند تشدید علاقه ما ایرانی ها به غذاهای ایتالیایی در سال های اخیر، به نحوی پیش رفته که تا چند سال دیگر تعداد کافه رستوران های ایتالیایی از رستوران های ایرانی بیشتر نگردد، قطعا کمتر نخواهد بود. قبلا پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی بود که برای خوردنش راهی فست فودها می شدیم، اما این روزها پاستا هم به فهرست انتخاب های ما برای خوردن غذا خارج از منزل اضافه شده است. پاستا در زبان ایتالیایی به معنای خمیر هست و یک اصطلاح عمومی برای اشکال مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل)، درست شده از خمیر آرد، آب و یا تخم مرغ است. پاستا تقریبا به سیصد و پنجاه شکل مختلف درست می گردد. چند شکل معروف پاستا، فوسیلی، اسپاگتی، ماکارونی و لازانیا (ورقه ای شکل) هستند. با این حال یکی از محبوب ترین خوراک های کافه ها و رستوران ها در ایران، پاستا پنه مرغ آلفردو است. این پاستای خوشمزه به خاطر طعم لذیذی که دارد محبوب خیلی هاست و از پرسفارش ترین غذاها در منوی کافه و رستوران هاست.

پاستای خوشمزه چطور درست می گردد؟ کدام رستوران برترین پاستا را دارد

قوانین کلیدی پخت پاستای خوشمزه

پاستاها را با حرارت بالا بپزید: برای پخت پاستای خوشمزه در ابتدا بگذارید آب خوب به جوش بیایید، سپس پاستا را داخل آن بریزید. حواستان باشد که بعد از ریختن آن ها شعله گاز همچنان زیاد باشد و حالت جوشیدن آب بعد از اضافه کردن مواد همچنان ادامه داشته باشد زیرا این کار باعث می گردد که پاستاها یکدست آماده شوند.

پاستاهای خوبی انتخاب کنید: برای پخت هر شکل و مقدار پاستا، باید از سس های متفاوت استفاده کرد. برای مثال برای انواع لوله ای باید سس های غلیظ تری آماده کنید. برای پاستاهای نازک مثل اسپاگتی ها و ماکارونی های معمولی سُس های رقیق تر با روغن و گوجه فرنگی رنده شده مناسب تر است.

از جوشاندن زیاد پاستاها بپرهیزید: تا زمانی باید پاستا را در آب جوشاند که به اصطلاح به دندان بیایند. پاستا را نباید خیلی جوشاند تا له گردد. خوب است بدانید که پاستا تا کمی بعد از آب کش کردن هم به پختن ادامه می دهد. برای همین اگر خیلی جوشانده گردد شفته و له می گردد.

پاستاها را آب نکشید: یک اشتباه رایج وجود دارد و آن اسن است که برخی ها عادت دارند پاستا را بعد از آب کش کردن زیر آب گرفته و حسابی شستشو می دهند. بعد از این که پاستا را آب کش کردید بلافاصله آن را در سس مخصوص که درست کردید بریزید. این اشتباه سبب می گردد که نشاسته غذا شسته شو و به خوبی با سس مخلوط نگردد.

به پاستاهایتان کمی پنیر رنده شده اضافه کنید: برای خوشمزه تر کردن غذایتان مقداری پنیر پارمزان روی پاستاهایتان رنده کنید. صد البته روغن زیتون هم تاثیر زیادی روی خوشمزگی غذایتان می گذارد.

برخی از انواع معروف پاستا عبارتند از:

- پاستا فوزیلی یا پاستا فنری یا پیچی Fussili

- ماکارونی یا پاستا لوله ای Maccheroni (که میتونه در انواع کوتاه ، بلند ، باریک و کلفت باشه)

- اسپاگتی Spaghetti (فرقش با ماکارونی اینه که تو پر هست)

- نودل Noodle (تفاوتش با اسپاگتی اینه که از برنج درست میشه)

- فتوچینی یا تالیاتلی Fettucini - Tagliatelle

- گوش ماهی یا صدفی Shell

- پروانه ای Farfalle یا پاپیونی Papillon

- شیلنگی یا پنه Penne

- خاویاری یا نقطه ای Couscous

- آرنجی Elbow

- لازانیا (پاستای پهن)Lasagna

- ریگاتونی Regatoni (پاستاهایی شیار دار که در انواع مختلف تهیه می شوند مثل ریگاتونی شیلنگی، ریگاتونی بازویی و …)

- کانلونی Cannelloni

- پاستا سوپی یا ورمیشل Vermicelli

پیشنهادهای گلچینی از بهترین ها برای خوردن یک پاستای خوشمزه در تهران

حتما برای شما هم این سوال پیش آماده است که برترین پاستاهای تهران در کدام رستوران ها سرو می گردد؟ برای همین چندتا از این رستوران ها را به شما در ادامه معرفی می کنیم که غذاهای ایتالیایی را به برترین شکل سرو میکنند. بلامونیکا، جنارو، سنسو، باکس کلاسیک، چنگال، فلینی، گیو، ژیکاسه، راک، گراف و مورانو.

منبع: همگردی

به "پاستای خوشمزه چطور درست می گردد؟ کدام رستوران برترین پاستا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاستای خوشمزه چطور درست می گردد؟ کدام رستوران برترین پاستا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید