پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست

به گزارش گلچینی از بهترین ها، وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت این کشور در قبال پیونگ یانگ گفت، اینک کره شمالی در حال سنجش دولت بایدن است.

پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها، وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در حال اجرا اقدامات خطرناک در قبال کره شمالی است و عدم پاسخ منسجم وی به اقدام های تحریک آمیز پیونگ یانگ اعتبار آمریکا در قبال متحدان خود که خواستار رهبری ایالات متحده هستند را به خطر می اندازد.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در نشست مجازی روز شنبه با حضور بعضی دیپلمات های سابق آمریکایی برگزار گردید، گفت: نگران هستم که ایالات متحده به سیاست صبر راهبردی در دوران اوباما بازگردد.

پامپئو به سال ها مشاجره بر سر کره شمالی به وسیله دولت های سابق بوش و اوباما و تشدید تحریم ها در دوران ترامپ و سایر فشارها بر پیونگ یانگ که منجر به نشست خلع سلاح هسته ای بین او و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شد، اشاره نمود.

پامپئو حرکات خطرناک بایدن را در کره شمالی هدف قرار داد و با اشاره به نشانه های نگران کننده اخیر مبنی بر حرکت نو در تحقیقات اتمی تاسیسات یونگ بیون در کره شمالی گفت: انتخاب قاطعانه نه فشار و نه دیپلماسی به کیم و رژیمش فرصت بیشتری برای ایجاد زرادخانه خود می دهد. اگر دولت بایدن همچنان رو به زوال باشد، به کره شمالی زمان بیشتری می دهد تا تحریم ها را زیر پا بگذارد.

وی بعلاوه به ادعاهای اخیر کره شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز موشک های کروز دور برد اشاره نمود

پامپئو گفت: آنها در حال آزمایش دولت بایدن هستند که چگونه واکنش نشان خواهد داد.

وی اضافه کرد که تا به امروز، دولت آمریکا برابر تحریکات نوی که متحدان ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن را برهم زده ، تا حد زیادی سکوت نموده است. در حالی که بایدن تحریم های موجود علیه پیونگ یانگ را حفظ نموده است ، تحریم های نوی را اضافه ننموده است.

پامپئو در ادامه با اشاره به تهدیدات از سوی چین، پیشنهاد کرد که واشنگتن باید بیشتر بر تهدیدات چین به ویژه در هند و اقیانوس آرام تمرکز کند.

وی مدعی شد: اشتباه نکنید، چین یک نیروی بی ثبات کننده برای این منطقه است. پکن در حال تجاوز به تایوان است و در حال ساخت 250 سیلوی موشکی اتمی نو است.

پامپئو اضافه کرد که چین بعلاوه دور زدن تحریم های کره شمالی را ادامه می دهد، رفتاری که به گفته وی ساز و کار فشار حداکثری علیه کیم را تضعیف می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید