پیشنهاد تماشای فیلم زندگی یا Living ، بازسازی مدرن فیلم مشهور کوروساوا

به گزارش گلچینی از بهترین ها، فیلم زندگی یا Living یک فیلم درام بریتانیایی محصول 2022 به کارگردانی الیور هرمانوس است که بر اساس فیلمنامه کازوئو ایشی گورو ساخته شده است. این فیلم بازسازی فیلم ژاپنی ایکیرو محصول 1952 به کارگردانی آکیرا کوروساوا است که خود این فیلم مشهور به نوبه خود از رمان روسی مرگ ایوان ایلیچ اثر لئو تولستوی در سال 1886 الهام گرفته شده است.

پیشنهاد تماشای فیلم زندگی یا Living ، بازسازی مدرن فیلم مشهور کوروساوا

داستان این فیلم در سال 1953 لندن می گذرد و نقش اصلی آن یک کارمند در بخش فواید عمومی شهرستان (با بازی بیل نای) را در حال مواجهه با یک بیماری کشنده به تصویر کشیده می شود.

اولین نمایش جهانی Living در جشنواره فیلم ساندنس 2022 در 21 ژانویه 2022 بود. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و بازی نیگی مورد تحسین خاصی نهاده شد و در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار نامزد برترین بازیگر مرد (نای) و برترین فیلمنامه اقتباسی شد.

تشخیص داده می شود که رادنی ویلیامز، یک کارمند ارشد شورای شهرستان لندن در سال 1953 لندن، بیماری سرطان علاج ناپذیر دارد. او از گفتن این موضوع به پسرش مایکل و عروسش، فیونا، خودداری می نماید، در عوض تصمیم می گیرد نیمی از پس انداز زندگی خود را برداشت کند، اندازه مرگبار داروی خواب بخرد و در یک شهر تفریحی ساحلی دست به خودکشی بزند …

علیرغم این واقعیت که فیلم زندگی پیرامون محور مرگ می چرخد، آرامشی در زندگی در آن مشاهده می شود. این یک فیلم مناسب برای تماشا در تعطیلات نیست،ما مانند سرود کریسمس و دیگر داستان های نظیر آن، فیلمی است که به عقب برمی شود تا آیین ها و روال هایی همه زندگی خود را وقف آن می کنیم، مرود نقد قرار بدهد.

در فیلم کلاسیک ژاپنی 1952، تاکاشی شیمورا بزرگ در نقش یک کارمند بی تفاوت اهل توکیو بازی می نماید که متوجه می شود بیمار لاعلاج دارد و آغاز به زیر سوال بردن زندگی خود می نماید.

ایشی گورو ایکیرو را اثری سازنده برای خود می داند. کتاب های او (شامل هرگز رهایم نکن و بازمانده روز) بحران رویارویی با زندگی خود را با وضوح تازه ای، می نمایاند و راه هایی مملو از شوق زندگی را فراروی ما می نهد. با زندگی، ایشی گورو - نویسنده ای بریتانیایی که پدر و مادرش در پنج سالگی را از ناکازاکی به ساری نقل مکان کردند - تمثیل محبوب خود را با نوستالژی نزدیکی به خانه القا می نماید.

زندگی ایکیرو را به لندنی غم انگیز پس از جنگ تبدیل می نماید که مملو از مردانی با قار است. زنبورهای کارگری که کلاه به سر می نمایند، کوشش می نمایند با رفتار موقر مذهبی همخوانی داشته باشد و در داخل و خارج شهر رفت و آمد می نمایند. یکی از آنها ویلیامز (بیل نای) است، یک کارمند بی روح و رئیس به طرز وحشتناک سختگیر بخش فواید عمومی او.

وقتی دکتر ویلیامز به او می گوید که فقط چند ماه دیگر زنده است، پاسخ آرام او هم ویران نماینده و هم پوچ است:.

ویلیامز مانند شخصیت اصلی ایکیرو با این خبر متحول می شود. او ابتدا به یک بوهمی محلی به نام ساترلند (تام برک) مراجعه می نماید تا یک گشت و گذار در زندگی شبانه شهر داشته باشد. سپس او وقت خود را با مارگارت می گذراند، یک همراه سرزنده که او را با پسر و عروسش که متقاعد شده اند پیرمرد در حال رابطه نامآغاز است، درگیر می نماید. در نهایت، او چیزی را پیدا می نماید که به آن باور داشته باشد.

فیلم Living از این سو به آن سو می شود و از موسیقی پیانویی در سراسر آن استفاده شده.ا

مانند فیلم های دیوید لین، اشتیاق او به طرز ظریفی با سرکوب در هم می آمیزد و ویلیامز به نوعی شخصیت رمانتیک بدل می شود، مردی که از هیجان یافتن خود شوکه شده و سپس به شادی می رسد.

منبع: یک پزشک

به "پیشنهاد تماشای فیلم زندگی یا Living ، بازسازی مدرن فیلم مشهور کوروساوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تماشای فیلم زندگی یا Living ، بازسازی مدرن فیلم مشهور کوروساوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید