کشورهای عضو اتحادیه اروپا خشونت در سودان را محکوم کردند

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از دویچه وله، بدنبال برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره رویدادهای سودان، کشورهای اروپایی عضو کنونی و پیشین شورای امنیت در بیانیه ای از دستگاه ها و سازمان های امنیتی سودان خواستند که بی درنگ به اعمال خشونت علیه معترضان خاتمه دهند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا خشونت در سودان را محکوم کردند

در بیانیه هشت کشور عضو اتحادیه اروپا، سرکوب غیرنظامیان در سودان به شدت محکوم شده است.

در این بیانیه همچنین به تعیین سریع تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام و فراهم نبودن شرایط برگزاری این انتخابات اشاره شده است. نویسندگان این بیانیه نگرانی عمیقخود را از گزارش های رسیده در مورد غیرنظامیان مجروحی که به آنها اجازه ورود به بیمارستان ها و دسترسی به خدمات پزشکی داده نشده است، بیان کرده اند.

در این بیانیه آمده است،:این اقدامات موضوع مهم روند انتقال قدرت در سودان را به خطر می اندازد. امضاکنندگان همچنین نوشته اند، مردم سودان در راستا جستجوی آینده ای بهتر، و تلاش برای پایان دادن به حکومتی اقتدارگرا شجاعت باورنکردنی خود را اثبات کردند.

از روز دوشنبه که نیروهای امنیتی سودان به اردوگاه تظاهرکنندگان مخالف دولت در برابر ستاد ارتش در مرکز خرطوم حمله کردند و معترضان را پراکنده ساختند، محکومیت های بین المللی ادامه دارد.

بر پایه آخرین گزارش ها، در اعتراض های اخیر دست کم 60 تن کشته شده اند.

رهبران نظامی در سودان از روز دوشنبه (3 ژوئن) در خارطوم با استفاده از زور معترضان را متفرق و اعتراضات را سرکوب و خاطرنشان کردند که تمامی توافق های به دست آمده با اپوزیسیون غیرنظامی برای انتقال صلح آمیز قدرت را لغو می کنند. به جای این توافق ها شورای موقت نظامی روز دوشنبه خاطرنشان کرد که انتخابات ظرف نه ماه آینده برگزار خواهد شد.

دو طرف ابتدا بر سر یک دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیده بودند که قرار بود به انتخابات منجر شود.

در پی موج جدید سرکوب و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام، رهبران مخالفان در سودان دوشنبه خاطرنشان کردند که همه تماس های خود را با نظامیان این کشور قطع کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشورهای عضو اتحادیه اروپا خشونت در سودان را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای عضو اتحادیه اروپا خشونت در سودان را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید