کمبود بازیکن سبک مجیدی را تغییر داد، بازگشت استقلال به دفاع خطی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تیم فوتبال استقلال که پیش از بازی با فجر سپاسی با حواشی زیادی روبرو شده بود و پایان امکان استفاده از سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند را پیدا نکرد، به ناچار با تغییر سیستم به علت کمبود بازیکن در پست دفاع میانی مقابل فجر سپاسی بازی کرد و با این وجود توانست در این بازی به ششمین پیروزی متوالی و چهاردهمین پیروزی این فصل خود دست یابد که این اتفاق بزرگی برای آنها بود.

کمبود بازیکن سبک مجیدی را تغییر داد، بازگشت استقلال به دفاع خطی

استقلالی ها آخرین بار پیش از حضور استراماچونی از دفاع خطی و 4 نفره استفاده کردند و آندره استراماچونی در لیگ نوزدهم با تغییر سیستم در این تیم، دفاع 3 نفره را نه تنها در استقلال جا انداخت، بلکه باعث شد تا بعد از او اغلب تیم ها و مربیان به سوی استفاده از این سیستم بروند و امروز کمتر تیمی در فوتبال ایران است که با روشی به جز دفاع 3 نفره بازی کند.

جدایی ناگهانی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از استقلال فرهاد مجیدی را در پست مدافع میانی در تنگنا قرار داد و او ناچار شد نه تنها بار دیگر روزبه چشمی را به پست دفاع میانی بازگرداند، بلکه به علت کمبود بازیکن در این منطقه از زمین، در سیستم هم بازگشت به عقب نموده و بعد از 2 سال این تیم را بار دیگر به دفاع خطی و 4 نفره بازگرداند.

هرچند در اردوی آبی ها یک مدافع دیگر به نام عارف غلامی هم حضور داشت، اما مجیدی نخواست بعد از بیشتر از 6 ماه دوری این بازیکن از میادین در اولین بازی روی او ریسک نموده و از او در ترکیب اصلی استفاده کند. ضمن اینکه در صورت حضور او در ترکیب اصلی و استفاده از سیستم دفاع 3 نفره، نیمکت استقلال را از حضور بازیکن جانشین در قلب دفاعی خالی می کرد که این هم برای آنها مهم بود.

مجیدی توانست مقابل فجر با همین داشته ها کارش را پیش برده و 3 امتیاز بازی را بگیرد و باید دید تدبیر او در ادامه فصل چیست؛ آیا او در نظر دارد تا انتها بازی ها با دفاع خطی تیمش را روانه میدان کند یا آنها می توانند با جذب یک مدافع میانی آزاد و استفاده از سهمیه فیفا، بار دیگر به استفاده از دفاع 3 نفره روی بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمبود بازیکن سبک مجیدی را تغییر داد، بازگشت استقلال به دفاع خطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بازیکن سبک مجیدی را تغییر داد، بازگشت استقلال به دفاع خطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید