40 درصد زنجانی ها بیماری کرونا را باور ندارند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آنالیز ها نشان می دهد حدود 60 درصد مردم این استان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رفتار و عملکرد خوبی مبنی بر به کارگیری توصیه ها و ماندن در خانه را مورد توجه قرار داده اند اما 40 درصد دیگر این بیماری را باور ندارند.

40 درصد زنجانی ها بیماری کرونا را باور ندارند

به گزارش گلچینی از بهترین ها دکتر علیرضا آرمانی کیان در نشست خبری با گلچینی از بهترین ها استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به نقش مهم رسانه های جمعی در ارتباط با پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اضافه نمود: همه دستگاه های متولی امر و رسانه های جمعی این استان با آگاهسازی و اطلاع رسانی مداوم به نحوی در کنترل بیماری با حساسیت ویژه ای نقش آفرین هستند.

وی افزود: متاسفانه عده ای به هیچ عنوان نمی خواهند به نکات پیشگیرانه بیماری کرونا توجه نمایند و همانند فردی هستند که خود را به خواب می زند و نمی شنود و بروز همین مساله آسیب جدی بوده و بسیار نگران نماینده است.

این مسؤول ادامه داد: نگرانی فعلی از پیک بیماری به بروز تجمعات باز می گردد که طی 10 روز آینده یک اپیدمی بسیار ناخوشایندی ایجاد خواهد نمود، به رغم اینکه تا کنون سیستم بهداشتی و درمانی توانسته با تمام امکانات و کمبودها سرویس دهی خوبی را ارائه کند.

وی گفت: آمار موارد مشکوک تجمیعی ابتلا به این بیماری در استان تا کنون حدود یکهزار و 248 نفر است که از این تعداد 351 نفر بستری هستند که حدود 28 درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده است.

آرمانی کیان اضافه نمود: تمامی کوشش و اقدامات بر این است که شمار بستری های کرونایی در استان افزایش پیدا نکند، از طرفی ساز و کارهای لازم برای تجهیز قرنطینه ها و واحدهای نقاهتگاه ها با هدف عدم اشغال تخت های بستری انجام گرفته است.

وی افزود: پروتکل درمانی طوری است که به اغلب بیماران یک درمان رایج و دارویی داده می گردد و کوشش بر این است بیمارانی که احتیاج به درمان پیچیده بیمارستانی ندارند در نقاهتگاه ها با سرویس دهی مناسب توسط کادر درمانی به سر ببرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: پیشنهادات مختلفی برای قرنطینه کردن مردم مطرح شده و در این میان تمهیداتی جدی از قبیل اعمال جریمه های سنگین مطرح شده که می تواند در توجه دادن افراد بی تفاوت نسبت به این بیماری خطرناک موثر باشند.

وی گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرفته در درمان بیماری کرونا محسوب می گردد و در میان پنج کشوری است که وارد درمان پلاسما ترابی شده، ولی باید متوجه بود که هر درمانی با توجه به تفاوت ژنتیکی، برای همه انسان ها جوابگو نیست.

آرمانی کیان تاکید نمود: با وجود همه کوشش ها، هنوز پروتکل مطمئن و 100 درصد علمی ثابت شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و در این میان کنترل این بیماری با همکاری هر چه بهتر اقشار مختلف این استان مبنی بر در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی اعلام شده امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: تا کنون خدمات مورد احتیاج به بیماران بستری ارائه شده است و امیدوارم جهت پیش رو با مدیریت لازم ادامه یابد و از هم استانی درخواست می گردد به ویژه روز طبیعت از تجمع و دورهمی ها اجتناب نمایند تا بروز و انتقال کرونا کاهش یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "40 درصد زنجانی ها بیماری کرونا را باور ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد زنجانی ها بیماری کرونا را باور ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید