جام ملت ها بدون VAR آغاز می گردد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، اینکه چطور امارات با امکانات سخت افزاری اش و دلارهایی که خرج می نماید، باز هم نتوانسته شرایط را برای به کارگیری VAR در این دوره از مسابقات مهیا کند، در نوع خود عجیب است.

جام ملت ها بدون VAR آغاز می گردد

بعد از استفاده از سیستم داور ویدئویی(VAR) در جام جهانی فوتبال به عنوان مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان و بازتاب های خوب آن، به نظر می رسید اجرای این سیستم در سایر تورنمنت های مهم فوتبالی، امری بدیهی باشد. به خصوص حالا که این تکنولوژی در تمام لیگ های جهان جای خود را باز نموده و لیگ برتر ایران هم از این امر مستثنی نیست.

همه این ها باعث می گردد که اجرای سیستم یاری داور ویدئویی در جام ملت های آسیا از مرحله یک چهارم نهایی، موضوع عجیبی به نظر برسد. از این مرحله است که دوربین های استقراریافته در استادیوم ها در صورت لزوم برای اتخاذ تصمیمات بهتر به یاری داوران می آیند.

ماجرای ورود VAR به جام ملت های آسیا در واقع به این دلیل به تعویق افتاد که میزبان اماراتی نتوانست به موقع زیرساخت ها را برای اجرایی کردن آن آماده کند. اینکه چطور امارات با امکانات سخت افزاری اش و دلارهایی که خرج می نماید، باز هم نتوانسته شرایط را برای به کارگیری VAR در این دوره از مسابقات مهیا کند، در نوع خود عجیب است.

با این حال اما این رخ داده و بنا به تصمیم جدید کمیته داوران AFC همین طور مسئولان برگزاری جام ملت های 2019 سیستم یاری داور ویدئویی از مرحله یک چهارم نهایی با نصب تکنولوژی و دوربین های مورد نظر در استادیوم ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در جدید ترین قصه VAR درجام ملت های آسیا، رئیس کمیته اجرایی گفت برای استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی باید تا مرحله یک چهارم نهایی صبر کرد تا از این مرحله با استفاده از دوربین های استقراریافته در استادیوم ها در صورت لزوم برای اتخاذ تصمیمات بهتر استفاده کرد.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اعلام نموده تا پیش از مرحله یک چهارم دو یاری داور پشت دروازه تیم ها مستقر می شوند تا به داور برای دریافت تصمیمات بهتر یاری نمایند.

این اتفاق در حالی رخ داد که از یک ماه پیش با دستور مستقیم AFC انتظار می رفت امارات با آن همه امکانات و پشتوانه مالی بتواند زیرساخت های یاری داور ویدئویی را تامین کند اما در این مورد هم کاری از دست آنها برنیامد تا برخلاف ادعاهایی که این روزها در داخل ایران در استفاده از این سیستم در نیم فصل دوم به گوش می رسد، جام ملت های آسیا از میانه های راه مجهز به VAR گردد.

2 - 370

منبع: ایران ورزشی

به "جام ملت ها بدون VAR آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام ملت ها بدون VAR آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید