جزئیات گرنت مشترک ایران و آلمان به محققان علوم پزشکی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) طی تفاهم نامه با وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان ( BMBF) پژوهش های مشترک ایران/ آلمان را در قالب طرح های اولیه و با مشخصات اعلام شده، مورد حمایت قرار می دهد.

جزئیات گرنت مشترک ایران و آلمان به محققان علوم پزشکی

این حمایت در راستای آشنایی محققان دو کشور با زیرساخت ها و پتانسیل های تحقیقاتی طرفین و نیز طراحی و توسعه پروژه های مشترک صورت می گیرد.

هدف کلی این فراخوان مشترک: تبادل محققان، توسعه کنسرسیوم پژوهشی، تهیه طرح های تحقیقاتی جامع و کاربردی کردن آنها، هماهنگی همکاری دوجانبه بین شرکای ایرانی و آلمان، تهیه و اجرای رویدادهای متقابل مانند کارگاه ها و یا کمپین های میدانی و ایجاد همکاری های جدید یا توسعه همکاری های شکل یافته میان شرکای ایرانی و آلمان است.

همچنین آماده سازی برنامه های کاربردی جهت توسعه همکاری در پروژه های تحقیقاتی مهم که قابل ارایه و دریافت حمایت مالی از برنامه های حمایت مالی اتحادیه اروپا (مثل H2020)، برنامه ­ها و سازمان های حامی پژوهش کشور آلمان (مثل DFG) یا برنامه ها و فرصت های مشابه باشد، از دیگر اهداف این فراخوان است.

مدت زمان پروژه حداکثر 2 سال است. فراخوان از اول دی ماه 1397 (22 دسامبر 2018) شروع شده است و متقاضیان تا 26 فروردین 1398 (15 آوریل 2019) مهلت دارند در این فراخوان شرکت نمایند.

بودجه اختصاصی این فراخوان برای محققان ایرانی رشته ­های علوم پزشکی در مجموع سه هزار میلیون ریال اختصاص داده شده که در قالب 10 گرنت 300 میلیون ریالی به 10 پروژه پژوهشی برتر اختصاص می ­یابد.

موارد هزینه این بودجه از سوی موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) اعلام شده است.

معیارهای واجد شرایط بودن:

همکاری حداقل یک محقق ایرانی و یک محقق آلمانی در پروژه مشترک پژوهشی.

محقق اصلی (PI) متقاضی از ایران باید عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد (واجد پروفایل در سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی).

محقق اصلی (PI) متقاضی از آلمان باید واجد شرایط اعلام شده در فراخوان BMBF باشد.

پروپوزال پروژه مشترک پژوهشی مطابق دستورالعمل این فراخوان تهیه و در مهلت مقرر ارسال گردد. موضوع پروژه مشترک پژوهشی منطبق با موضوعات و اولویت ­های علوم پزشکی و نظام سلامت باشد.

متقاضیان اصلی (PI) طرح های مصوب در سایر گرنت های مؤسسه (به جز گرنت سرمایه اولیه- سوئیس) در صورتی که حائز شرایط فوق باشند منعی برای ارسال درخواست در این فراخوان ندارند.

معیارهای ارزیابی شامل صلاحیت متقاضی و همکاران وی، کیفیت و نوآوری پروژه، توسعه همکاری جدید بین محققان ایرانی و آلمانی (از اهمیت زیادی در زمینه این فراخوان دارا است)، کیفیت همکاری پیشنهادی، مشارکت محققان جوان، قابلیت استفاده از نتایج مورد انتظار، تناسب و ضرورت بودجه مورد احتیاج است.

متقاضیان باید با مراجعه به وب­سایت rms.nimad.ac.ir (گزینه پژوهشگران) و تکمیل فرم آن­لاین و ارسال پروپوزال جهت فراخوان مشترک NIMAD-BMBF اقدام نمایند.

این فراخوان فاقد فرم جهت نگارش پروپوزال است و پروپوزال باید طبق دستورالعمل این فراخوان برای NIMAD و BMBF به طور جداگانه ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات گرنت مشترک ایران و آلمان به محققان علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گرنت مشترک ایران و آلمان به محققان علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید