خطرات غیر قابل جبران زایمان پس از موعد، چه زمانی درد مصنوعی به مادر القاء می گردد؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، متخصص زنان و زایمان گفت: اگر جنین در هفته 40 بارداری به جهان نیاید، سن حاملگی افزایش پیدا می نماید که به آن زایمان دیررس می گویند.

خطرات غیر قابل جبران زایمان پس از موعد، چه زمانی درد مصنوعی به مادر القاء می گردد؟ شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار ، درباره زایمان دیررس اظهار کرد: سن حاملگی از زمانی که جنین داخل رحم مادر شکل می گیرد آغاز می گردد و در هفته 40 زمان تولد جنین به انتها می رسد، اگر زایمان بعد ازهفته 40 بارداری انجام گردد به آن زایمان پس از موعد می گویند.

وی گفت: درد زایمان امر طبیعی است و با تغییرات فعل و انفعالات آنزیمی در بدن مادر آغاز و منجر به تولد نوزاد می گردد ولی زمانی که جفت با کمبودهای آنزیمی رو به رو گردد، درد زایمان مادر وجود نخواهد داشت.

: تمرین های ورزشی که زمان زایمان طبیعی را تسریع می نماید

متخصص زنان و زایمان درباره مراقبت های زایمان دیر رس بیان نمود: اگر جنین در هفته 40 متولد نشد، جنین و مادر باید تحت نظر پزشک باشند و هفته ای 2 مرتبه سونوگرافی شوند تا وضعیت جنین از نظر ضربان قلب و میزان مایع اطراف آن اندازه گیری گردد، در صورت وجود مشکل، باید جنین را با عمل سزارین به جهان آورد، زیرا احتمال دفع مدفوع و خفگی نوزاد وجود دارد.

نیرومنش ادامه داد: اکثر جنین ها تا بعد از هفته 40 همچنان رشد می نمایند و محتمل است جنین به دلیل افزایش وزن از کانال زایمان خارج نشو د که این امر موجب زایمان سزارین می گردد.

وی درباره پیشگیری از به خطر افتادن سلامت جنین گفت: مادران در هفته های 35-36 باید بیشتر به حرکات جنین توجه و هفته ای یکبار به پزشک خود مراجعه نمایند.

: عوارض زایمان سزارین که شاید ندانید

متخصص زنان و زایمان در مورد القای درد مصنوعی بیان نمود: اگر بعد از انتها هفته 42 همه چیز نرمال بود و مادر هنوز درد زایمان نداشت، باید بستری و آمپول درد مصنوعی به مادر تزریق گردد تا جنین به وسیله زایمان طبیعی به جهان بیاید. البته پزشکان در هفته های 38 و 39 وضعیت لگن مادر را آنالیز و سعی می نمایند کمی دهانه رحم را باز نمایند تا درد های زایمانی به خودی خود آغاز گردد تا مادر یک زایمان موفق داشته باشد.

نیرومنش گفت: خانم ها باید در دوران بارداری به کلاس های ورزشی و آمادگی برای زایمان بروند و اگر ممنوعیتی برای ورزش نداشته باشند طبق نظر پزشک روزی نیم ساعت پیاده روی و از استراحت های طولانی مدت خودداری نمایند تا دچار زایمان دیرس نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خطرات غیر قابل جبران زایمان پس از موعد، چه زمانی درد مصنوعی به مادر القاء می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "خطرات غیر قابل جبران زایمان پس از موعد، چه زمانی درد مصنوعی به مادر القاء می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات غیر قابل جبران زایمان پس از موعد، چه زمانی درد مصنوعی به مادر القاء می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید