دانشکده فنی و حرفه ای خواهران در فردوس راه اندازی می گردد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، ابراهیم صالحی ظهر دوشنبه در سفر به فردوس و در جلسه ای با مسئولان شهرستان فردوس با بیان اینکه آموزش ها باید در آینده اقتصادی جامعه اثرگذار باشد، اضافه نمود: در کشور ما فقط نگرش مثبتی به آموزش وجود دارد ولی در چگونگی آموزش، کیفیت و رشته ها حساسیتی وجود ندارد و اگر این محاسبات بود امروز شاهد فعالیت این همه دانشگاه در کشور نبودیم.

دانشکده فنی و حرفه ای خواهران در فردوس راه اندازی می گردد

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای بودجه ای که دارد بر اساس دانشجو است و سال جاری کوشش می کنیم تربیت تکنسین جدی تر گرفته گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی چهار آموزشکده داریم، توضیح داد: پایه های مهارتی مانند هنرستان های کار و دانش در استان قوی نیست.

صالحی سیاست این دانشگاه را فراهم کردن فرصت آموزش برابردر کشور برای همه برشمرد و گفت: شناسنامه برای کلیه دانشگاههای تابعه تهیه و فرصت های نابرابر آموزشی درکشور را استخراج خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: از 173 مرکز در کشور 52 مرکز متعلق به خواهران بوده که سال جاری شورای گسترش پنج مرکز دیگر را نیز به بحش خواهران اضافه نموده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید نمود: تمام کوشش ما راه اندازی مرکز خواهران در شهرستان فردوس است و باید با مطالعه علمی تر رشته های بروز را در دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد کنیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در کشور با کمبود تکنسین روبرو هستیم اضافه نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای باید تربیت تکنسین را در برنامه خود قرار دهد.

دکتر محمد رضا امیرحسنخانی تاکید نمود: باید به سمت رشته های کاربردی که بتواند کارآفرین باشد پیش رویم.

وی شهرستان فردوس را از نظر گردشگری، کویر، قنات جهانی بلده و سایر آثار تاریخی دارای پتانسیل بسیار خوبی برشمرد که باید به آنها توجه گردد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: چون تکنسین کشاورزی در منطقه نداریم همچنان از آبیاری غرغابی برای آبیار باغات و مزارع استفاده می گردد و دامدارها نیز به فکر اصلاح نژاد دام خود نیستند.

وی گفت: در بودجه سال 98 نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به رشته های فنی و حرفه ای خواهند کرد و در حال حاضر باید فرمانداری فردوس اعتباری برای آغاز بکار مرکز خواهران فنی و حرفه ای پیش بینی کند تا با یاری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور هر چه زودتر این ساختمان تکمیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانشکده فنی و حرفه ای خواهران در فردوس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشکده فنی و حرفه ای خواهران در فردوس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید