سهراب در جام فجر فقط وزن کشی می نماید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، کادرفنی تیم ملی وزنهبرداری برای اینکه امتیاز حضور سهراب مرادی در تورنمنت گزینشی جام فجر حفظ گردد فقط نام او را برای وزن کشی در دسته 96 کیلوگرم این دوره از رقابت ها در ترکیب اصلی تیم ثبت می نمایند.

سهراب در جام فجر فقط وزن کشی می نماید

رضا عباسپور - کادرفنی تیم ملی وزنه برداری برای اینکه امتیاز حضور سهراب مرادی در تورنمنت گزینشی جام فجر حفظ گردد فقط نام او را برای وزن کشی در دسته 96 کیلوگرم این دوره از رقابت ها در ترکیب اصلی تیم ثبت می نمایند. چندی پیش در عین ناباوری معین شد که کمر سهراب مرادی ستاره 96 کیلویی وزنه برداری ایران به شدت دچار آسیب دیدگی شده است. به طوری که پزشکان متخصص خیلی جدی او را از تمرین با وزنه و وارد کردن فشار بیش از اندازه روی محل آسیب دیده کمرش منع نموده اند. برهمین اساس چون سهراب مرادی بدون تردید یکی از شاخص ترین چهره های وزنه برداری ایران و جهان در دو سه سال اخیر بوده و یکی از شانس های مسلم کسب مدال طلای بازی های المپیک 2020 توکیو به شمار می رود، کادرفنی و تیم پزشکی که این وزنه بردار را تحت درمان قرار دادند، به خاطر حساسیت و مهم بودن شرایط آمادگی سهراب مرادی در جهت المپیک مجبورند با ظرافت بیشتری برای آینده حرفه ای این وزنه بردار تصمیم بگیرند.

به هر حال فعلا مسئله مهم این است که سهراب مرادی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده است، اما برای اینکه او یکی از گزینه های اصلی فدراسیون و کادرفنی وزنه برداری ایران برای کسب مدال در بازی های المپیک توکیو به شمار می رود، تیم پزشکی، کادرفنی و مسوولان فدراسیون چاره ای ندارند تا ضمن مداوای سریع و بازگرداندنش به شرایط ایده ال تمرینی، فضایی را برای مرادی ایجاد نمایند که او براساس قوانین جدید جهانی (حضور هر وزنه بردار مدعی در 6 مسابقه گزینشی المپیک) شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک را از دست ندهد. برهمین اساس به نظر می رسد که کادرفنی دنبال این موضوع است تا با وزن کشی از سهراب مرادی درتورنمنت بین المللی جام فجر تهران که گزینشی المپیک 2020 نیز به حساب می آید حداقل فرصت حضور این وزنه بردار در یک مسابقه گزینشی دیگر را از دست نداده و روی کاغذ سهراب مرادی را برای المپیکی شدن و عبور از شش مرحله گزینشی المپیک حفظ کند. بنابراین برنامه فعلی کادرفنی تیم ملی وزنه برداری این است که این وزنه بردار در جام فجر شرکت کند و بعد از وزن کشی در مسابقات وزنه نزند.

بنابر اعلام کادرفنی تیم ملی وزنه برداری سهراب مرادی در مسابقات جام فجر وزن کشی می نماید اما روی تخته نمی رود. در این صورت فقط او می تواند با ثبت نامش در لیست ملی پوشان تیم ملی وزنه برداری ایران که برای این رویداد بین المللی آزمایش دوپینگ دادند صاحب امتیاز حضور در دومین مسابقه گزینشی المپیک گردد. البته فدراسیون جهانی در قوانین جدید خود برای اعطای سهمیه ورودی به وزنه برداران حاضر در المپیک آینده اعلام نموده که هر وزنه بردار سوای اعلام آمادگی خود برای شرکت در 6 مسابقه گزینشی المپیک و دادن آزمایش دوپینگ، باید حداقل از 4 مسابقه گزینشی امتیاز مورد احتیاج و حد نصاب برای حضور در المپیک 2020 را کسب نمایند. با این حساب سهراب مرادی می تواند در جام فجر و احتمالا رقابت های آسیایی 2019 چین به همین شکل فقط در مسابقات حضور داشته باشد و تست دوپینگ بدهد تا برای او به عنوان گزینشی المپیک ثبت گردد. بعد از آن قطعا سهراب مرادی اگر بدنبال المپیکی شدن است باید در سه مسابقه بعدی گزینشی خود صاحب بالاترین امتیاز در دسته وزنی 96 کیلوگرم گردد. در غیر اینصورت او برای المپیکی شدن با مشکل امتیازی روبرو می گردد.

اولین گزینشی سهراب مرادی مسابقات جهانی 2018 بود که در آن مسابقات او مدال طلا گرفت و رکوردهای جهان را جابجاکرد.ملی پوش 96 کیلویی کشورمان در حال حاضر ابتدا بهترین روش در کمترین زمان ممکن برای درمان خود است . بعد از آن نیز قطعا باید طوری مهیا گردد که در زمان باقیمانده خودش را به رقبای قدرتمند داخلی و بین المللی برساند.

هر وزنه بردار برای حضور در المپیک علاوه بر اینکه باید 6 مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد در واقع می بایست وزنه برداران آماده دادن تست دوپینگ در این رقابتها باشند. سهراب مرادی با احتساب جام فجر دومین مسابقه گزینشی خود را هم پشت سر می گذارد و بعد از آن مطمئنا برای مسابقات آسیایی چین نیز همین برنامه را در دستور کار دارد. ایلیا ایلین وزنه بردار شاخص قزاقستان نیز مثل سهراب مرادی در مسابقات جهانی 2018 و قطر کاپ نیز وزن کشی کرد اما مسابقه نداد تا او هم دو گزینشی المپیک را پشت سر گذاشته باشد.

4،2

منبع: ایران ورزشی

به "سهراب در جام فجر فقط وزن کشی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب در جام فجر فقط وزن کشی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید