نجات 9 عضو یک خانواده که در مد دریا گرفتار شده بودند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، 9 نفر از اعضای یک خانواده که در خور بینک گناوه گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

نجات 9 عضو یک خانواده که در مد دریا گرفتار شده بودند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در مصاحبه با خبرنگار از ، گفت: ساعت 18:24 امروز (هفدهم آذر) مرکز عملیات اورژانس و فوریت های 115 شهرستان گناوه در تماس تلفنی با پایگاه امداد ونجات بین شهری بینک بیان نمود، 9 نفر از اعضای یک خانواده در پشت خور روستای بینک در یک کیلومتری این روستا در مد دریا گرفتار شده اند.

عبدالعلی صیادی اضافه نمود:این خانواده هنگام جزر دریا از خور رد شده بودند اما زمان برگشت به دلیل اینکه دریا در حالت مد قرار گرفته بود در خور گرفتار شدند.

وی ادامه داد: تیم جستجو و نجات پایگاه بینک با یک دستگاه خودرو نجات با هماهنگی ستاد 112به محل حادثه اعزام شدند و نشانی دقیق نقطه حادثه در ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان و ارسال location به وسیله اپلیکیشن واتس آپ به یکی از نجاتگران به دست آمد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه بیان نمود: باتوجه به ماسه ای بودن ساحل و سخت گذر بودن مسیر، نقطه مورد نظر در10 دقیقه پیدا شد اما از آنجا که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب 4 متر بالا آمده بود و همچنین کناره های خور باتلاق وجود داشت، دسترسی به آن طرف خور امکان پذیر نبود.

صیادی بیان کرد: در حالی که نجاتگران تجهیزات لازم از جمله طناب، جلیقه نجات و بویه را آماده می کردند یک قایق مردمی را در دریا دیدند که با فرستادن علائم دریایی و نور، از آن یاری خواستند و قایق به نقطه مورد نظر نزدیک شد.

وی توضیح داد: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران، یک نجاتگر برای ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به آن طرف خور اعزام شد و حادثه دیدگان با یاری قایق در چند مرحله به این طرف خور انتقال یافتند.

وی اضافه نمود: هر 9 حادثه دیده به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، پاسگاه دریابانی روستای بینک و مرکز فوریت های 115 شهرستان گناوه در این عملیات امداد و نجات شرکت داشتند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نجات 9 عضو یک خانواده که در مد دریا گرفتار شده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 9 عضو یک خانواده که در مد دریا گرفتار شده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید