گمرک ترخیص بخشی از کالاها را شروع کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از صداوسیما، علی معقولی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اضافه کرد: در 22 فروردین سال جاری مصوب شد واردات کالاها صرفا از طریق سیستم بانکی باشد. بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی در 30 خرداد سال جاری، واردات لیستی از اقلام متوقف شد که جزو کالاهای ضروری نبود و با مصوبه 21 شهریور ترخیص این گروه ها تا یک ماه پس از ثبت سفارش بلامانع اعلام شد که کالاهای بدون انتقال ارز هستند و از امروز شنبه ترخیص بخشی از کالاها از این طریق انجام می گردد.

گمرک ترخیص بخشی از کالاها را شروع کرد

وی ادامه داد: این کالاها نسبت به احتیاج بازار و با توجه به شرایط ستاد تنظیم بازار وارد بازار می گردد. معقولی افزود: این مصوبه برای کالاهایی است که بدون انتقال ارز است و دولت به آنها ارز بانکی پرداخت نکرده است.

معقولی افزود: بیش از سه هزار و 500 قلم کالا پس از مصوبه 29 مرداد از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شدند و بقیه باید پرداخت نمایند تا کالاهایشان ترخیص گردد. معقولی گفت: ورود این کالاها به بازار نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت و حباب قیمتی ناشی از کمبود کالا شکسته خواهد شد.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک افزود: مسیر ترخیص کالا با توجه به شناساهه انبارها، شفاف گردیده است و صاحبان کالا راهی جز عرضه کالاهایشان به بازار ندارند. وی افزود: در مورد خودرو هم تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گمرک ترخیص بخشی از کالاها را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرک ترخیص بخشی از کالاها را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید