آثار دینو بوتزاتی در هزارتوی داستان رادیو نمایش

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تهران (پانا) - این هفته در برنامه هزارتوی داستان آثار دینو بوتزاتی نویسنده مطرح ایتالیایی تحلیل و آنالیز می گردد.

آثار دینو بوتزاتی در هزارتوی داستان رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش،بوتزاتی ،نویسنده ای است که با احاطه بر نثر ، شعر ، نمایشنامه ، نقاشی ، تصویرسازی، نقد و آنالیز و روزنامه نگاری هر موضوعی را با ابزاری مناسب با بیانی شاعرانه و نمادین و گاه رازآلود بیان می کرد.

او در آثارش بسیاری از وقایع روزمره را که به لحاظ تکرار دیده و احساس نمی شوند مورد بازبینی و دقت نظر قرار می داد و به لحاظ آنالیز متفاوت و غیر مستقیمش تاثیراتی ماندگار بر جای گذاشته است.

او در سال 1957 با انتشار مجموعه داستان سقوط بالی وِرنا baliverna جایزه ادبی ناپل و در سال 1958 با انتشار مجموعه شصت داستان برنده معتبرترین جایزه ادبی ایتالیا، استرِگا شد. رمان تصویر عظیم او به اسم اولین رمان علمی تخیلی ایتالیا به تعداد می رود و اما رمان بیابان تاتارها شاهکار او و از شاهکارهای ادبیات ایتالیاست که جزو صد رمان برتر قرن بیستم قرار گرفته است، بعلاوه بسیاری از نوشته ها و آثار او تا به امروز منبع اقتباسی فیلم سازان گوناگون قرار گرفته است.

پنج شنبه 18شهریور و بازپخش دوشنبه 22 شهریور ساعت 21:00 در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان کولومبره نوشته دینوبوتزاتی را روایت نموده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و آنالیز این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه بوتزاتی را رضا عمرانی روایت نموده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آثار دینو بوتزاتی در هزارتوی داستان رادیو نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار دینو بوتزاتی در هزارتوی داستان رادیو نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید