شروع طرح غربالگری اضطراب بچه ها در بروجرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: طرح غربالگری اضطراب بچه ها پنج و 6 ساله در سطح شهرستان شروع شد.

شروع طرح غربالگری اضطراب بچه ها در بروجرد

کرم رضا پیردایهرییس اداره بهزیستی بروجرد با بیان این که این طرح به منظور شناسایی، تشخیص و درمان به موقع اضطراب بچه ها در حال اجرا است، گفت: مجری این طرح مراکز مثبت زندگی زیر نظر بهزیستی هستند که تعداد 17 مرکز در بروجرد فعال است و خانواده ها می توانند برای غربالگری اضطراب بچه ها پنج و 6 ساله خود به این مراکز مراجعه نمایند.

او اضافه نمود: علاوه بر این والدین می توانند با ورود به نشانی اینترنتی https://moshavereh.behzisti.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند، در این صفحه سوالاتی طراحی شده که با ورود به این سامانه به وسیله کد ملی به سوالات پاسخ داده و نتیجه تست اعلام می گردد.

رییس بهزیستی بروجرد اعلام کرد: اگر اختلال اضطراب برای یک کودک تشخیص داده گردد به وسیله سامانه به نزدیک ترین مرکز مثبت زندگی فرد معرفی می گردد و افرادی که از نظر سطح عایدی در دهک پایین قرار داشته باشند جلسات مشاوره بصورت رایگان برای آن ها انجام می گردد.

پیردایه با بیان اینکه تا کنون تعداد 200 کودک پنج و 6 ساله در بروجرد در طرح غربالگری اضطراب مورد سنجش قرار گرفته اند، افزود: اندازه جمعیت در نظر گرفته برای این طرح در بروجرد غربالگری حداقل 700 کودک است که تا خاتمه اسفند ماه خانواده ها زمان دارند نسبت به تشخیص و غربالگری اضطراب بچه ها خود در این سن اقدام نمایند.

او با تاکید بر تشخیص زودهنگام اختلال اضطراب در بچه ها ادامه داد: همکاری والدین و خانواده ها در این تشخیص لازم است این اختلال اگر به موقع تشخیص داده گردد با چهار تا هشت جلسه مشاوره رفع، اما هر چه زمان بگذرد درمان پیچیده تر می گردد.

رییس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به اینکه داشتن اندازهی از اضطراب در بچه ها تا حدودی طبیعی است، ولی این اضطراب اگر حالت بیمار گونه و شدت داشته باشد باید مورد درمان قرار گیرد گفت: اضطراب درمان نشده بچه ها به مرور زمان تبدیل به اختلال اضطراب شده و می تواند زمینه ساز مسائل رفتاری متعددی در دوران نوجوانی گردد.

گلچینی از بهترین ها لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع طرح غربالگری اضطراب بچه ها در بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح غربالگری اضطراب بچه ها در بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید