شروع فصل تازه کاوش باستان شناسی تپه هگمتانه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه از شروع بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه با موضوع نجات بخشی حصار و برج و بارو های هگمتانه اطلاع داد.

شروع فصل تازه کاوش باستان شناسی تپه هگمتانه

به گزارش خبرنگار گروه استان های گلچینی از بهترین ها از همدان، حسن سلطانی مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: این فصل از کاوش به سرپرستی دکتر رضا نظری ارشد و نظارت استانی سیدجلیل رحمانی از باستان شناسان استان، در محوطه تاریخی هگمتانه انجام می گردد.

او توضیح داد: هدف این فصل از اقدامات باستان شناسی، پیگردی آثار مکشوفه چهار دهه گذشته و شروع عملیات حفاظت اضطراری آثار مکشوفه در برابر عوامل جوی همسو با مصوبات شورای فنی میراث فرهنگی و شورای راهبردی هگمتانه است.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: کاوش با مجوز پژوهشکده باستان شناسی وزارتخانه صورت گرفته که در راستای ساماندهی و حفاظت برج و بارو و آثار چهار دهه گذشته است.

حسن سلطانی اضافه نمود: این کاوش 30 روز به وسیله پنج باستان شناس انجام خواهد شد که اقدامات پیشگیری و حفاظت اضطراری در زمان بارش نزولات آسمانی است و این کاوش در راستای تکمیل عملیات حفاظت و مراقبت آثار مکشوفه در بنای خشتی است.

او اعلام کرد: هم اکنون برج ضلع شرقی هگمتانه با ارتفاع 12 متر با روش خشکه چینی و خشت خام و سازه های چوبی با قابلیت بازگشت پذیری منطبق با اصول مرمتی یونسکو در شهریورماه به اتمام رسیده و قابل رویت در جداره شرقی هگمتانه برای بازدیدکنندگان است.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع فصل تازه کاوش باستان شناسی تپه هگمتانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل تازه کاوش باستان شناسی تپه هگمتانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید