آمادگی گروه تماس بین المللی برای اعزام تیم سیاسی به ونزوئلا

به گزارش گلچینی از بهترین ها، گروه تماس بین المللی برای ونزوئلا که مورد حمایت اتحادیه اروپا است آمادگی خود را برای اعزام یک گروه سیاسی به کاراکاس اعلام نموده است.

آمادگی گروه تماس بین المللی برای اعزام تیم سیاسی به ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها به نقل از رویترز، گروه تماس بین المللی برای ونزوئلا که از سوی اتحادیه اروپا پشتیبانی می گردد روز سه شنبه اعلام نموده است که حاضر است برای پیگیری راه چاره نهایی با هدف خاتمه دادن به بحران ونزوئلا، یک تیم سیاسی را به این کشور اعزام کند. گروه تماس بین المللی همچنین بار دیگر خواهان برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا شده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست سوم گروه تماس بین المللی در کاستاریکا تاکید نمود: نباید هیچ گونه مداخله نظامی در ونزوئلا صورت گیرد و از همه طرف ها می خواهیم تا مانع از تشدید تنش ها شوند.

وی در کنفرانس خبری توضیح داد: تنها راه برای از بین بردن بن بست فعلی که ونزوئلا در آن قرار گرفته است، پیدا کردن یک راه چاره سیاسی و دموکراتیک است که بتواند جامع و فراگیر باشد و به عزم و اراده همه مردم ونزوئلا احترام بگذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اضافه کرد: یک انتخابات آزاد و منصفانه می تواند این بن بست را از بین ببرد. گروه تماس بین المللی حاضر است تا یک تیم سیاسی را به کاراکاس اعزام کند.

موگرینی گفت: مهمترین اولویت گروه تماس بین المللی جلوگیری از تشدید اوضاع و جلوگیری از سرکوب و خشونت های بیشتر است و همین طور دستیابی به یک راه چاره مسالمت آمیز. البته این راه چاره باید ونزوئلایی باشد ولی جامعه بین المللی این وظیفه و مسئولیت را دارد تا این راه چاره را تسهیل کند آن هم بدون دخالت و بدون استقرار و استفاده از نیروی نظامی.

اظهارات موگرینی در شرایطی است که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا رسما اذعان نموده است که احتمال مداخله بین المللی برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور را مد نظر قرار داده است.

ونزوئلا طی روزهای اخیر شاهد تحولات جدیدی بوده است. در حالی که خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا مدعی شده است که بخشی از نیروهای ارتش از وی حمایت نموده و قصد سرنگونی دولت را دارند ولی وزیر خارجه ونزوئلا این ادعاها را رد نموده و گفته است که شرایط تحت کنترل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمادگی گروه تماس بین المللی برای اعزام تیم سیاسی به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی گروه تماس بین المللی برای اعزام تیم سیاسی به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید