اجرای طرح کشت قراردادی در اراضی گندم آبی کشور

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در سال زراعی جاری کشت قراردادی در 2 میلیون هکتار از اراضی گندم آبی کشور اجرا می گردد.

اجرای طرح کشت قراردادی در اراضی گندم آبی کشور

یوسف یوسفی رئیس گروه گندم وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ستاد زراعت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی در بخش کشاورزی گفت: کشت قراردادی در دو میلیون هکتار از اراضی گندم آبی کشور در سال زراعی جاری اجرا می گردد.

وی گفت: تامین کود و بیمه محصولات کشاورزی از موارد مهم اجرای کشت قراردادی گندم است که در این خصوص یارانه هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

یوسفی ادامه داد: تمام استان هایی که درخصوص اصلاح الگوی کشت به عنوان استان های پیشرو در نظر گرفته شده اند، برنامه برای آن ها ارسال شده تا بتوانیم با یاری بقیه نهاد ها الگوی کشت را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید

رئیس گروه گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه حدود 700 تا 800 میلیارد تومان یارانه به فراوری بذر اختصاص می یابد، اضافه نمود: باید در توزیع و تنظیم این بذر ها دقت لازم به کار گرفته گردد چرا که دقت در تنظیم حواله ها و لیست ها از نظر مالی مهم است.

صادق طاهری طریق مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی در این نشست با بیان اینکه احتیاج کشور به ذرت علوفه ای 15 میلیون تن است، گفت: در این رابطه خودکفا هستیم و مسئله ای در مورد فراوری کمی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: باید نسبت به فراوری بهینه و کیفی ذرت علوفه ای توجه ویژه ای گردد.

طاهری طریق با بیان اینکه تامین علوفه برای دام به علت خشکسالی های اخیر به یکی از دغدغه های اصلی دولت و دامداران تبدیل شده است، اضافه نمود: کاشت دانه های علوفه ای می تواند کمبود علوفه دام در کشور را جبران کند.

مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی اضافه نمود: ذرت نقش بسزایی در تامین خوراک دام و طیور کشور دارد و به همین جهت مسئولان و متولیان بخش کشاورزی همیشه در پی یافتن راه چاره هایی برای افزایش عملکرد، فراوری و بهبود کیفیت این محصول بوده اند.

وی از افزایش فراوری ذرت علوفه ای در چهارمحال و بختیاری اطلاع داد و گفت: فراوری استان در سال 1400 سه هزار و 700 هکتار بوده که این اندازه در سال جاری به پنج هزار و 800 هکتار افزایش یافته است.

گلچینی از بهترین ها چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح کشت قراردادی در اراضی گندم آبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کشت قراردادی در اراضی گندم آبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید