ارتباط فشارخون بارداری و خطر حمله قلبی در زنان سالمند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، فشارخون mm Hg 140/90 یا بالاتر، فشار غیرعادی است که بیش از اندازه بالا تلقی شده و احتیاج به کنترل دقیق دارد.

ارتباط فشارخون بارداری و خطر حمله قلبی در زنان سالمند

دو نوع فشارخون در طول بارداری وجود دارد: فشارخون دوره بارداری و فشارخون مزمن.

زنان مبتلا به فشارخون بارداری بعد از هفته 20 بارداری مبتلا به فشارخون می شوند درحالیکه در حالت فشارخون مزمن، زن باردار از قبل از بارداری یا قبل از هفته 20 بارداری مبتلا به فشارخون بوده است.

فشارخون بالا در طول بارداری نگران کننده است چراکه در صورت ادامه می تواند منجر به بیماری پره اکلامپسی یا سایر عوارض گردد. پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری یکی از عوارض بارداری است که با فشارخون بالا همراه است.

مطالعه جدید نشان می دهد مادرانی که در طول بارداری دچار فشارخون بالا می شوند در سنین بالاتر با ریسک بالای بیماری قلبی روبرو هستند.

دکتر سونیا گراندی، عضو تیم تحقیق در دانشگاه مک گیل کانادا، در این باره می گوید: این مطالعه بر ضرورت پیگیری طولانی مدت زنان مبتلا به سندروم فشارخون در دوران بارداری تاکید می نماید تا عوامل پرخطر بیماری های قلبی عروقی در مراحل اولیه مدیریت گردد.

در این مطالعه، از میان 146 هزار و 748 زن با اولین بارداری و پیگیری در حدود چهار و نیم سال، 997 نفر مبتلا به بیماری قلبی عروقی و 6812 نفر مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شدند.

در مقایسه با زنان بدون فشار خون بالا در دوران بارداری، زنان مبتلا به فشارخون بالای حاملگی، 2.2 برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی و 5.6 برابر بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا بعد از حاملگی قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارتباط فشارخون بارداری و خطر حمله قلبی در زنان سالمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط فشارخون بارداری و خطر حمله قلبی در زنان سالمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید