ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می نمایند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مطالعات نشان می دهد ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می نمایند.

ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می نمایند

پریسا ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت وگو با گلچینی از بهترین ها، درباره مقدار استاندارد مصرف نمک اظهار کرد: نمک یکی از مواد لازم و ضروری برای سوخت و ساز بدن افراد است و پیغام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات را بهبود می بخشد.

او ادامه داد: در هنگام فعالیت شدید بدنی یا فصل گرم تابستان با مصرف کمی نمک می توان املاح از دست رفته را جبران کرد. بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت افراد حداکثر باید روزانه پنج میلی گرم نمک مصرف نمایند و متاسفانه مقدار مصرف نمک در بین مردم کشورمان بالاست.

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین مطالعات و آنالیز های انجام گرفته شده ایرانیان دو تا سه برابر حد استاندارد جهان و سازمان جهانی بهداشت نمک مصرف می نمایند و این مسئله باعث بروز بیماری های مختلف غیر واگیر شده است. متخصصان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مستقیمی بین مصرف بالای نمک با بروز بیماری فشار خون بالا وجود دارد و خطر ابتلای افراد به سکته های مغزی و قلبی را افزایش می دهد.

ترابی تاکید نمود: مصرف بالای نمک کارکرد کلیه ها را دچار اختلال می نماید و سیستم های مربوط به دفع دچار مشکل می شوند.

او گفت: مصرف زیاد نمک باعث می گردد تا کلسیم از استخوان های بدن جدا و موجب پوکی استخوان گردد.کاهش مصرف نمک خطر شیوع بیماری سرطان معده را در افراد کم می نماید و در مناطقی که مردم کم تر نمک مصرف می نمایند مقدار ابتلای افراد به بیماری سرطان معده کم تر است بعلاوه مصرف زیاد نمک آسم را تشدید می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • بودجه 700 میلیارد تومانی هزینه های ناباروری در سال 1401
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید