در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران به نکات ضرروی که قبل از سفر به قبرس حتما باید به آنها توجه کنید خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید

بلیط هواپیما در طاهاگشت

معرفی کوتاه درباره قبرس :

جمهوری قِبرِس کشوری جزیره ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش قبرس شاقتصادی (بخش ترک نشین) و بخش یونانی نشین تقسیم می شود که در آن هردو زبان یونانی و زبان ترکی رسمی هستند. یونانی هاارتودوکس و ترک های قبرس مسلمان هستند.

جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و جمهوری قبرس از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. قبرس از نقاط گردشگرپذیر مدیترانه است و در 1 ژانویه 2008 به حوزه یورو پیوست.

جمعیت کل جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است و جمعیت جمهوری قبرس بدون احتساب قبرس شاقتصادی 840 هزار نفر است. 77 درصد مردم این جزیره یونانی و 18 درصد نیز از ترکان قبرس هستند.

این جزیره به خاطر مکان راهبردی خود در طی تاریخ مورد حمله و اشغال امپراتوری های گوناگون ازجمله هیتی ها، آشوری ها، مصری ها، ایرانیان، یونانی ها، رومی ها، بیزانسی ها، عثمانی ها و اعراب قرار گرفته است. اسکندر مقدونی در 333 پیش از میلاد قبرس را از ایران جدا کرد.

سفر به قبرس یونانی برای ما ایرانی ها ملزم به دریافت ویزای شینگن است، اما به واسطه قرار گیری بخشی از خاک قبرس در ترکیه و تعلق 30 درصد مالکیتش به دولت ترکیه ورود به بخش شاقتصادی این کشور برای توابع ایرانی نیازمند دریافت ویزا نمی باشد. از همین روی کشور قبرس، با طبیعت دل انگیز و آثار کهنی که در خود جای داده سالانه مورد بازدید تعداد زیادی از هم میهنانمان قرار می گیرد.

+ سفر به نیکوزیا ، قبرس و راهنمای جاذبه های آن

1- سوار بر جیپ سافاری ، به نقاط دور بروید

سواری آفرود، با جیپ سافاری از محبوبیت ویژه ای در قبرس برخوردار است. تعداد زیادی از گردشگران با کرایه این ماشین، به گشت و گذار و رانندگی در نقاط طبیعی قبرس که دسترسی به آنها با پای پیاده یا ماشین های سواری سخت و ناممکن است، می پردازند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت تمایل، ماشن های آفرود را با راننده رزرو کنید تا از گم شدن خود و همسفرانتان در مسیرهای نا آشنا و پر پیچ و خم جلوگیری کنید. حتما پیش از پرداخت مبلغ کرایه، از سلامت فنی بدنه و به خصوص کولر خودرو (در فصول گرم) اطمینان حاصل کنید

2- دست و دلبازانه انعام دهید

بحث انعام دادن، یا ندادن و اندازه آن برای گردشگران همواره معضل آفرین بوده و هست. در بیشتر کشورها، گارسون ها معمولا از شما انتظار دارند که حداقل 10 درصد از صورت حسابتان به آنها انعام بدهید، اما در قبرس دادن 10 درصد انعام بیشتر (در مجموع 20%) میان مردم رایج است. اما انعام کارکنان هتل یا رانندگان تاکسی به سان عرف معمول بیشتر کشورهاست.

از قلم نیاندازید که چانه زنی بر سر قیمت در قبرس امر معمول و جا افتاده ای نیست، پس ترجیحا حین خرید از این کار پرهیز کنید.

3- گشتی در سلامیس بزنید

سلامیس، شهری بود کهن که هم اکنون بقایایش در کشور قبرس علاقه مندان به تاریخ یونان را با آغوشی باز می پذیرند.

شهر باستانی سلامیس، در قرن یازدهم پیش از میلاد در دهانه رود پِدیئوس (Pedios) و شرق جزیره قبرس شکل گرفت و در طول سالیان با اضافه شدن بخش های مختلف، تکمیل شد. یونانیان بیشترین استفاده از سلامیس را داشتند، اما رد پای نیاکان پارسی ما نیز در بقایای این شهر قابل مشاهده اند. در سال 450 پیش از میلاد، به واسطه جنگ یونانیان و ایرانیان برای مدت کوتاهی این شهر در اشغال نیروهای ایرانی قرار گرفت.

4- پادشاهان را در آرامگاهشان دیدار کنید

آرامگاه شاهان، مجموعه ایست تاریخی در شهر پافوس (Paphos) در جنوب غربی قبرس، متشکل از آرامگاه های پادشاهان یونانی. بعضی از این آرامگاه ها، قدمتی بسیار کهن، در حدود قرن چهارم پیش از میلاد دارند، اما در گذار سالیان به زیر تلی از خاک فرو رفته و فراموش شده بودند.

انتها در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی توسط دکتر سافکلیس حاجیساوس (Sophocles Hadjisavvas) پرده از این گنجینه تاریخی برداشته شد تا برای تاریخ دانان، باستان شناسان و گردشگران علاقه مند مورد استفاده قرار گیرد. هنوز هم باستان شناسان در حال کشف رموز این منطقه هستند.

5- به دیدار موزه بیزانسی بروید

200 اثر از بهترین آثار هنری دوره بیزانس، در موزه بیزانسی قبرس گردآوری شده اند. ظروف مقدس، لباس های به جای مانده از این دوره و کتاب های تاریخی از جمله این آثار هستند که بیشترشان متعلق به سال های بین قرون 9 تا 19 میلادی می باشند. پیشینه تعداد زیادی از این آثار به قرن 12 قمری باز میشود، دوران اوج کلکسیون داری. موزائیک های ارزشمند قرن ششم هم، پس از خروج غیر قانونی از قبرس، هم اکنون به این کشور بازگشته و در موزه بیزانسی نگه داری می شوند. این موزه در شهر نیکوزیا (Nicosia) آثار بسیاری برای ارائه به علاقه مندان هنر کهن دارد.

ساعات بازدید: دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 تا 16 - شنبه ها از 9 تا 13 - یکشنبه ها تعطیل

هزینه ورودی: بزرگسالان 4 یورو (حدود 20 هزار تومان) - دانش آموزان 2 یورو (حدود 10 هزار تومان)

6- در خیابان ها پرسه بزنید

در خیابان های قبرس قدم بزنید، این کار می تواند شما را با مردم محلی و شیوه زندگی روزمره آنها، همچنین زیبایی های شهرسازی این کشور آشنا کند. در میان پرسه زنی هایتان به حوالی خیابان فانِرومِنی (Faneromeni) بروید، دقایقی توقف کنید و در کافه های روباز قبرسی قهوه بنوشید. سپس به سوی خیابان اِرمو (Ermou) بروید و با تماشای نمای ونیزی ساختمان های این خیابان، مستقیما به ونیز سفر کنید.

7- دوچرخه سواری کنید

در کوه های قبرس و کوچه و خیابان هایش، همواره می توانید شاهد دوچرخه سوارانی باشید که گشت و گذار را با تفریح ادغام کرده اند. به آسانی در نقاط مختلف این کشور مراکزی برای کرایه دوچرخه وجود دارند، اما اگر می خواهید از ایمنی و سلامت فنی کامل دوچرخه خود مطمئن باشید، پیش از حرکت به سوی قبرس می توانید از شرکت های معتبر و به صورت آنلاین رزرو دوچرخه را انجام دهید.

8- غذای قبرسی را از دست ندهید

هیچ سفری بدون مزه کردن غذای مخصوص آن کشور تکمیل نمی شود. به همین دلیل حتما به غذاخوری های اصیل قبرس بروید و غذاهای محلی و کهن این کشور را بچشید. اگر فرصت اندکی برای امتحان غذای این کشور دارید، این دو مورد را اولویت قرار دهید: اِستیفادو (Stifado)، خورشتی متشکل از گوشت گاو که با پیاز و ادویه جات مخصوص طبخ می شود و بره کِلِفتیکو (Lamb Kleftiko) که نام گوشت بره ای است که به آرامی در اجاق رُسی کِلِفتیکو می پزند.

9- سیم کارت بخرید

بی شک خریدن یک سیم کارت اولین کاری است که پس از ورود به این شهر باید انجام دهید. استفاده از شبکه ارتباطی این کشور، از نظر هزینه ای می تواند برایتان بسیار به صرفه تر از استفاده از سیم کارت شخصی باشد. با پرداخت نزدیک به 60 هزار تومان به شما سیم کارتی تعلق می گیرد که حدودا 20 هزار تومان از این مبلغی که برای خرید پراخت کردید، به صورت اعتبار مکالمه به شما بازخواهد گشت. این میزان تقریبا برای انجام مکالماتتان در طول دو هفته کافی خواهد بود.

10- هزینه اضافی برای رزرو ماشین نپردازید

اگر در اوج شلوغی تابستان به این شهر سفر نمی کنید و به محض ورود قصد پیمودن مسافتی طولانی را ندارید، بهتر است با رزرو زودهنگام ماشین، خودتان را در دام هزینه های اضافی نیاندازید. در فصول خلوت، به راحتی می توانید چند روز پیش از سفر یا حتی پس از رسیدن به فرودگاه در این شهر ماشین مورد نظرتان را با هزینه ای بسیار پایین تر کرایه کنید.

11- مطمئن شوید اتاقتان کولر دارد

بیشتر سفرهای خارجی برای ما در تابستان که فصل تعطیلی مدارس و بعضی مشاغل است، میسر می شود. در صورتی که در گرمای تابستان به این شهر می روید، هنگام رزرو هتل از مجهز بودن اتاقتان به وسیله سرمایشی مطمئن شوید. در بعضی هتل های این کشور در صورت درخواست برای استفاده از کولر، باید هزینه های اضافی بپردازید. اما اگر از پیش، اتاقی را انتخاب کنید که هزینه کولر در قیمت کل آن محاسبه شده باشد، از نظر اقتصادی به نفعتان است.

کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید