بعضی کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی ها بستند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، با تبدیل اروپا به یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا، شماری از کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی ها بستند.

بعضی کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی ها بستند

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها، کشورهایی نظیر ویتنام، تایوان و نیوزیلند بیان کردند به دلیل نگرانی از گسترش بیماری کووید-19 از اروپا مسافر نمی پذیرند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با تبدیل اروپا به یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه ویتنام بیان کرد از فردا (یکشنبه) افراد دارای ویزای کشورهای شنگن و انگلیس را به داخل کشور راه نخواهد داد.

این وزارتخانه در پایگاه اینترنتی خود بیان کرد چنین اقدامی را به توصیه نخست وزیر ویتنام انجام می دهد. همچنین صدور ویزا برای تمامی افراد دارای ملیت خارجی به طور موقت لغو می گردد.

سفارت انگلیس در هانوی ضمن تأیید این خبر در پایگاه اینترنتی خود نوشت این محدودیت سفر تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

در ویتنام 49 مورد ابتلا به ویروس کرونا کزارش شده است اما این بیماری هیچ قربانی نگرفته است.

از سوی دیگر دولت تایوان نیز روز یکشنبه بیان کرد هر کدام از شهروندان کشورهای عضو شنگن، انگلیس و ایرلند همچنین شهر دوبی که به این کشور سفر نمایند، به محض ورود، به مدت دو هفته وارد قرنطینه خواهند شد.

همچنین دولت تایوان از شهروندانش درخواست کرد در موارد غیرضروری از سفر به کشورهای فوق و خودداری نمایند.

جاسیندرا آردرن نخست وزیر نیوزیلند نیز روز شنبه گفت هرکس که از یکشنبه شب وارد این کشور گردد باید به مدت 14 روز خود را قرنطینه کند.

با این حال آردرن کشورهای کوچک حوزه اقیانوسیه که در آن ها موردی از کرونا رویت نشده است از این محدودیت مستثنی کرد. همچنین گفت کشورش تا سرانجام ماه ژوئن پذیرای هیچ کشتی تفریحی که یکی از مراکز شیوع کرونا است نخواهد بود.

تا کنون 6 مبتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند شناسایی شده اند و هیچ گزارشی از فوت در اثر این بیماری گزارش نشده است.

علاوه بر کشورهای نام برده دیگر کشورهای آسیایی نیز تدابیر مراقبتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را افزایش داده اند. در اندونزی، فرماندار پایتخت روز شنبه بیان کرد تمامی مدارس جهت جلوگیری از شیوع کرونا بسته خواهند شد. او گفت با وجود این که 69 مورد مبتلا به کرونا در جاکارتا شناسایی شده است، احتمال بیشتر بودن آمار مبتلایان در این شهر 10 میلیون نفری وجود دارد.

در فیلیپین نیز شهردار مانیل دستور داده است از روز شنبه منع آمد و شد شبانه در این شهر اعمال گردد و از فروشگاه ها درخواست کرد به مدت یک ماه تعطیل شوند.

رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین با رسیدن آمار قربانیان کرونا در این کشور به 8 نفر، با اعلام شرایط اضطراری، دستور داده است پایتخت مورد قرنطینه قرار گیرد.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید-19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد.

سازمان بهداشت دنیای روز آدینه هشدار داده است که در حال حاضر اروپا کانون بیماری همه گیر کرونا در دنیا به شمار می آید.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بعضی کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی ها بستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی ها بستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید