برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری واژه اعلام شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران/خراسان رضوی چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری واژه با اعلام نفرات برتر از سوی هیأت داوران به کار خود انتها داد.

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری واژه اعلام شد

حسین فلاح در حاشیه اختتامیه جشنواره واژه که شامگاه آدینه، 27 اسفند ماه، در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار گردید، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ادبی و هنری واژه در حالی به اتمام می رسد که در چهار سال گذشته بیش از 500 جوان مستعد را در عرصه هنر و ادب شناسایی نموده و برنامه ای بلند مدت کلاس های آموزشی برای آنان در نظر گرفته است.

وی اضافه نمود: چهارمین جشنواره واژه در پنج قالب داستان نویسی، قطعه ادبی، عکس نوشته، عکاسی و فراوری کلیپ با تلفن همراه برگزار گردید. چهارمین دوره جشنواره از اوایل دی ماه مصادف با ایام فاطمیه شروع و تا آخرین روزهای اسفند مصادف با نیمه شعبان با موضوعات فاطمی و مهدوی ادامه پیدا کرد.

دبیر جشنواره واژه افزود: بیش از 500 اثر از شهرهای مشهد، تهران، شیراز، یزد و اردبیل به این جشنواره ارسال شد که نیمی از آنان مورد ارزیابی هیات داوران نهاده شد. در بخش قطعه ادبی به داوری یاسین حجازی، سیداکبر میرجعفری و جواد نعیمی هیچ اثری حائز رتبه برتر نشد. بخش عکاسی نیز به داوری امین خسروشاهی، حمیدرضا گیلانی فر و جعفر کبوتری هیچ اثری را حائز کسب رتبه نخست ندانست، اما نگین خدابخش پور و فاطمه مقتدر عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

فلاح خاطرنشان کرد: مرتضی عنابستانی، داور بخش داستان نویسی، نیز هیچ اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانست و کوثر مرادپور را به عنوان نفر سوم این بخش از جشنواره خاطرنشان کرد. در بخش عکس نوشته الهام احمدی به عنوان نفر نخست معرفی گردید و فاطمه شیروانی و محدثه احمدی به رتبه دوم مشترک و فرهناز عرف نسب به عنوان رتبه سوم دست یافت. بیژن همدرسی و محمدامین پوراحمدی، داوران بخش فراوری کلیپ نیز هیچ اثری را حائز رتبه های برتر نداستند، اما مهدیه جعفری، محمدسجاد کاشانی و محمد علی شیوخی را به عنوان نفرات انتخاب کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هیات داوران جشنواره واژه اثرات ارسالی را حائز کسب رتبه برتر نمی دانستند، گفت: آثار جشنواره سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تعداد آثار پایینی از اثرات برگزیده وجود دارد که قابلیت چاپ دارد. در چهارمین دوره جشنواره باید سطح داوران را در سطح داوران سال گذشته نگه می داشتیم. سطح داوران بالاتر از سطح داوران جشنواره سال گذشته است، از همین رو نفرات برتر و برگزیده بسیار کم شد.

دبیر جشنواره واژه بیان نمود: کتاب جشنواره در سال گذشته که ماکت آن طراحی شده بود، به لحاظ تعدد آثار برگزیده کتاب قطوری از آب در آمد. تعداد پایین آثار برتر جشنواره سال جاری به این علت بود که سطح دانشجویان و آثار آنان نسبت به سال گذشته ثابت ماند و تلاشی برای افزایش سطح دانشجویان در یک سال اخیر صورت نگرفت، اما سطح داوران از سطح استانی به کشوری ارتقا پیدا کرد.

فلاح در خصوص چگونگی افزایش سطح آثار دانشجویان، بیان نمود: دانشجویان زیادی وجود دارند که سطح ادبی و هنری بالایی دارند، اما به علت اینکه جشنواره واژه یک جشنواره فرهنگی و مذهبی است مخاطبان خاص خود در میان دانشجویان را دارد. از همین رو دست اندرکاران واژه که هدف فرهنگی و مذهبی دارند باید جریانی ایجاد نمایند تا دانشجویان به این سمت، سوق پیدا نمایند.

وی در خصوص اینکه آیا بخش دیگری در جشنواره سال آینده اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: از آنجا که هدف ما ارتقاء سطح فرهنگی، هنری و مذهبی دانشجویان است، هر سال باید علاقه دانشجویان در زمینه فراوری آثار هنری و فرهنگی را آنالیز کنیم. برگزاری جشنواره در تمام قالب های حوزه های هنری و ادبی از توان جشنواره خارج است. در حال حاضر قالب های جشنواره برای سال آینده تعیین نیست و باید کارهای پژوهشی در زمینه علاقه و سمت و سوی دانشجویان شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری واژه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری واژه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید