بزرگترین شهرک گلخانه ای مدرن استان زنجان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای شیشه ای استان زنجان تا خاتمه سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بزرگترین شهرک گلخانه ای مدرن استان زنجان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد

محمود صیاد بورانی مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای شیشه ای حال حاضر استان زنجان با نام مجتمع گلخانه ای وحدت در زمینی به مساحت کل 60 هکتار در اراضی محدوده شهرهیدج استان زنجان و با استفاده از آخرین فناوری های روز جهان وبا مشاوره شرکت هلندی به صورت سازه مدرن شیشه ای و با سیستم کشت هیدروپونیک، در حال اجرا می باشد و تا خاتمه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: این گلخانه به وسیله یکی از شرکت های توانمند و دارای سابقه اجرائی طرح های مشابه ومرتبط در حال ساخت بوده و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 30 هکتار از فضای تحت پوشش گلخانه مدرن و تمام شیشه ای این مجتمع ساخته شده ومورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان ادامه داد: طی دهه گذشته، نحوه فراوری مواد غذایی اهمیت زیادی پیدا نموده و بسیاری از مصرف کنندگان طالب غذا های سالمی هستند که به روش هایی سنجیده و اصلاح شده پایدار فراوری شده و عاری از به جای مانده آفت کش هاست که هیدروپونیک روشی برای پرورش گیاهان در فضایی بسته و بدون استفاده از خاک است.

صیاد بورانی گفت: ریشه در مواد مغذی معدنی محلول قرار می گیرد و گیاه همه مواد مغذی خود برای رشد را به جای خاک از محلول دریافت می نماید.

این مسئول تأکید کرد: انواع بسیاری از گیاهان را به روش هیدروپونیک به خوبی می توان پرورش داد. برترین نمونه هایی از گیاهان قابل کشت در سیستم هیدروپونیک شامل گیاهان دارویی، کاهو، سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل، و توت فرنگی است.

او ادامه داد: در حال حاضر، مراحل تأمین آب و برق و گاز پروژه و اجرای زیرساخت شامل خاک برداری و خاک ریزی (تسطیح زمین) به مساحت چهل هکتار به خاتمه رسیده و نصب ستون های گلخانه در حال اجرا است و پیش بینی می گردد در اواخر امسال که مزین به شعار سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین است به بهره برداری برسد.

صیاد بورانی اضافه کرد: با راه اندازی این شهرک گلخانه ای 400 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و 12هزار تن به ظرفیت فراوری سالانه محصولات کشاورزی استان اضافه نموده می گردد که حدود 85 درصد از محصولات فراوریی خود نظیر فلفل دلمه ای، بادمجان و گوجه فرنگی را به کشور های اروپائی صادر می کند.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای این پروژه 11 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که یکی از پروژه های بزرگ عمرانی و اشتغالزایی استان بوده و تا به امروز با سرمایه گذاری شرکت پارلاتجارت امین به پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصدی رسیده است.

گلچینی از بهترین ها زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بزرگترین شهرک گلخانه ای مدرن استان زنجان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین شهرک گلخانه ای مدرن استان زنجان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید