بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گردشگری شهرستان بویراحمد احتیاج است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه، تجهیز و تکمیل طرح های گردشگری شهرستان بویراحمد مورد احتیاج است.

بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گردشگری شهرستان بویراحمد احتیاج است

سید روح الله وحدتی پور پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از رئیس جمهور، اضافه نمود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز، همه اماکن اقامتی، پذیرایی و مشاغل مربوط به سفر و زیارت دچار آسیب شده اند، خواهشمندیم برای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از این بیماری، دستورات لازم را جهت پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره صادر بفرمایید.

وی اظهار کرد: در شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج، مرکز طبیعت ایران، تاسیسات گردشگری در حال ساخت بسیاری وجود دارد که می توانند در روزهای بعد از کرونا یاری حال جدی دولت انقلابی نو در بحث اشتغال باشند اما با توجه به شیوع کرونا و تورم های نظام گسیخته در سال های گذشته، پیروز به تکمیل و تجهیز این طرح ها نشده ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد توضیح داد: در حال حاضر در شهرستان بویراحمد، 20 طرح گردشگری مهم با حجم سرمایه گذاری 390 میلیارد تومان از جمله تل کابین یاسوج و پارک آبی که می توانند بیش از 650 شغل نو ایجاد نمایند از 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که متاسفانه تسهیلات اعطایی توان تکمیل این طرح ها را نداشته و نیمه تمام رها شده اند.

وحدتی پور ادامه داد: در این خصوص بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه، تجهیز و تکمیل طرح های گردشگری مورد احتیاج است.

وی اسم کرد: گردشگری محور توسعه استان و سهم بسیار مهمی در اشتغال و رونق مالی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد بیان نمود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کهن ترین استان های کشور در زمینه صنایع دستی، بافت جاجیم و گلیم بویراحمدی در سطح کشور در حال تبدیل شدن به یک برند قابل رقابت با تولیدات مشابه است و بیش از 15 هزار نفر آموزش دیده، فعال و شاغل در حوزه صنایع دستی در قالب های کارگاهی، پشتیبان، خود اشتغالی و مشاغل خانگی فعالیت می نمایند که در این خصوص قریب به 1000 نفر صنعت گر و هنرمند متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

وحدتی پور اعلام نمود: بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد کارگاه های نو صنایع دستی و هنرهای سنتی در این شهرستان احتیاج داریم.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، وی ادامه داد: بعلاوه، در جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی، توسعه و تجهیز پروژه های صنایع دستی 15 میلیارد تومان تسهیلات احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گردشگری شهرستان بویراحمد احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 220 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گردشگری شهرستان بویراحمد احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید