تشخیص حمله قلبی در کمتر از 30 دقیقه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، محققان دانشگاه نوتردام و فلوریدا حسگری ساخته اند که می تواند در کمتر از 30 دقیقه حمله قلبی را تشخیص دهد.

تشخیص حمله قلبی در کمتر از 30 دقیقه

در حال حاضر متخصصین برای تشخیص حمله قلبی باید ساعت ها زمان صرف نمایند. نتایج اولیه اکوکاردیوگرافی می تواند به سرعت نشانه های بیماری قلبی را نشان دهد اما برای تایید حمله قلبی بیمار احتیاج به نمونه خون و تجزیه تحلیل های دیگری است. نتایج این آزمایش ها ممکن است بیش از 8 ساعت به طول بیانجامد. با گلچینی از بهترین ها همراه باشید.

تشخیص حمله قلبی به یاری حسگر

پینار زورلوتونا، نویسنده اصلی این مقاله می گوید: روش های کنونی نه تنها زمان بر هستند بلکه باید در بازه زمانی تعیینی انجام شوند تا به نتایج مناسبی برسند.

حسگر ما ترکیباتی از ریز آران ای (microRNA) را مورد آنالیز قرار می دهد. این حسگر قادر است چیزی بیشتر از یک حمله قلبی را بدون محدودیت زمانی تعیین کند.

این حسگرها با هدف قرار دادن انواع مختلف از ریز آران ای قادر به ایجاد تمایز میان حمله قلبی شدید و برقراری مجدد جریان خون هستند.

ایجاد تمایز میان کسی که دچار عدم خون رسانی مناسب به بافت ها است و کسی که جریان خون رسانی آن مجددا برقرار شده موضوعی است که از نظر پزشکی مورد احتیاج بوده است. محققان بر این باورند که با یاری این حسگر این مسائل برطرف می گردد.

فناوری به کار رفته در این حسگر مزیت استفاده از ریز آران ای را نسبت به نشانگرهای مبتنی بر پروتئین نشان می دهد. قابل حمل بودن و ارزان بودن این دستگاه پتانسیل آن در بهبود فرآیند تشخیص حمله قلبی و مسائل مربوط به آن در محیط درمانی و کشورهای در حال توسعه را نشان می دهد.

درخواست ثبت اختراع این دستگاه ارسال شده است. محققان در کوشش هستند تا با یاری مرکز IDEA دانشگاه نوتردام شرکت نوپایی برای فراوری این حسگرها تاسیس نمایند. همواره استفاده از تکنولوژی برای حفاظت از سلامتی جالب است، اما برترین کار پیشگیری از وقوع بیماری است. با تنظیم ساعات خواب می توانید از بسیاری بیماری ها جلوگیری کنید. برای این منظور مطلب با این راهکارهای ساده راحت بخوابید را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب دانستنی علاقمندید مطلب 3 علت برای نصب آینه در آسانسور را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تشخیص حمله قلبی در کمتر از 30 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص حمله قلبی در کمتر از 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید