تمدید تفاهمنامه آژانس و ایران، نشانه بعید بودن احیای برجام نیست

به گزارش گلچینی از بهترین ها، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز چهارشنبه در پیامی توییتری گفت: به نظر من تمدید احتمالی تفاهمنامه ها بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص راستی آزمایی نشانه بعید بودن توافق بازگشت به برجام نیست.

تمدید تفاهمنامه آژانس و ایران، نشانه بعید بودن احیای برجام نیست

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این باره ادامه داد: یکی (از تفاهم نامه ها) دیگری را مستثنی نمی کند.

این در حالیست که میخائیل اولیانوف دیروز در پیامی توئیتری به بعضی برآورد ها درباره احتمال عدم احیای برجام پاسخ داده بود

این مقام روس در این باره نوشت: بعضی تحلیلگران درباره امکان حصول توافق احیای برجام طی ماه جاری میلادی، ابراز تردید نموده اند. این نتیجه گیری عجولانه ای است. مذاکرات وین در حال پیشرفت است و مذاکره کنندگان هم به دنبال تکمیل این فرایند در اسرع وقت هستند. امیدواریم تا 21 ماه می (31 اردیبهشت) این اتفاق بیفتد. سخت اما انجام شدنی است.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 31 اردیبهشت به خاتمه می رسد.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مقام های ایران بر اساس ضرب الاجل معین نموده، دسترسی بازرسان را به سایت های مهم هسته ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

روز گذشته، اولیانوف گفته بود به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم می گوید در صورت عدم توافق در وین، به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره می گردد تا از تمدید بازرسی ها اطمینان حاصل کند.

چهارمین دور از مذاکرات احیای برجام از آدینه گذشته در وین شروع شد با این حال به دلیل عدم تفاهم کافی در باب لغو تحریم های آمریکا، با پیشرفت اندکی همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمدید تفاهمنامه آژانس و ایران، نشانه بعید بودن احیای برجام نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید تفاهمنامه آژانس و ایران، نشانه بعید بودن احیای برجام نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید