توسعه روابط پژوهشی ایران و کره جنوبی آنالیز شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، کارگاه توسعه روابط بین الملل در حوزه فناوری به همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به منظور ارتباط با کره جنوبی و همکاری با شرکت های آن برگزار و شیوه های بسترسازی مناسب علمی برای توسعه همکاری ها ارائه و آنالیز شد.

توسعه روابط پژوهشی ایران و کره جنوبی آنالیز شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها ، رابط پیگیری امور مرتبط با کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی صبح امروز (دوشنبه) در کارگاه توسعه روابط بین الملل در حوزه فناوری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به صندلی علمی کره جنوبی اظهار کرد: در کره جنوبی حدود 433 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در رشته های مختلف فعالیت دارد که در بین 10 رتبه اول جهانی قرار دارند.

زهرا زمانی با بیان تفاوت دانشگاه های دولتی ایران و کره جنوبی اضافه نمود: 19 درصد از دانشگاهی کره جنوبی، دولتی هستند که برخلاف دانشگاه های دولتی ایران پرداخت شهریه 2500تا 4000 دلاری دارند.

کره جنوبی سابقه طولانی در اولویت دادن به فزونی آموزش دارد

وی توضیح داد: کره جنوبی سابقه طولانی در اولویت دادن به فزونی آموزش دارد و با توجه به منابع محدود با قدرت تحول آمیز آموزش به بالابردن سطح زندگی افراد و سرعت توسعه کشور یاری می نماید.

رابط پیگیری امور مرتبط با کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی اظهار داشت: باتوجه به کاهش میزان باروری، از سری مسائل پیش آمده در این کشور، خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها است و به منظور جبران آن به سمت جذب دانشجو از دیگر نقاط کشور و بین المللی سازی دانشگاه ها حرکت می نمایند.

زمانی در مورد راستا توسعه بین المللی سازی دانشگاه های کره جنوبی ادامه داد: برنامه های قوی علمی، تحقیق و همکاری بین دانشگاهی و برنامه درسی برای بین المللی سازی دانشگاه های کره جنوبی در دو شاخه دانشجویی و پژوهشی در حال اجرا است.

وی با اشاره به نظام آموزش عالی کره جنوبی، اضافه نمود: روند تحصیلی آموزش عالی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که هرکدام به ترتیب دوره های زمانی 4ساله، 2ساله و2 تا 3 ساله تکمیل می گردد.

رابط پیگیری امور مرتبط با کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی خاطر نشان کرد: فعالیت رسمی کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی و ارتباطات با این کشور با مجوز رسمی وزارت علوم از سال 95 شروع شده است.

18 دانشگاه ایران عضو کارگاه همکاری با کره جنوبی هستند

وی اهداف این کارگروه را توسعه همکاری علمی بین المللی با دانشگاه و مراکز علمی کره جنوبی، اطلاع رسانی پتانسیل های همکاری دوجانبه دانشگاه های ایران و کره، تنظیم و تهیه سند همکاری و پیگیری اجرای آن و استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری در توسعه همکاری ها و مهترین آنها شناسایی مراحل عملیاتی، اجرایی و مشخص اولویت های همکاری های علمی بین المللی و محتوا براساس اهداف، نیازها و امکانات بیان کرد.

زمانی درباره مأموریت های این کارگروه، اظهار کرد: پیگیری اهداف مطرح شده برای تحقق برنامه ها، تدوین برنامه های همکاری در قالب کوتاه مدت و بلند مدت و پویا ساختن آنها متناسب با پیشرفت کار، اجراسازی مفاد برنامه ها، پیاده سازی سامانه کارگروه ملی هماهنگی، استقرار و تجهیز اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان و همچنین همکاری در راه اندازی اتاق ایران در کره جنوبی از سری مأموریت های پیش روی این کارگروه است که در جهت اطلاع رسانی در مورد گسترش تعاملات علمی با کره جنوبی انجام می گردد.

رابط پیگیری امور مرتبط با کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی با تکیه بر فعالیت ها و برنامه های اجرا شده در کارگروه توسعه همکاری های علمی ایران و کره جنوبی گفت: تدوین برنامه ها دو دو قالب کوتاه مدت و بلند مدت اجرا شده است.

وی ادامه داد: برنامه های کوتاه مدت همچون راه اندازی سایت، برگزاری گردهمایی با اعضایی از دانشگاه های مختلف، اطلاع رسانی دانشگاه های کره، تدوین آیین نامه، مکاتبه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای جمع آوری بانک اطلاعات و دعوت از سفیر کره جنوبی و برگزاری سمینار نیم روزه معرفی پتانسیل های علمی پژوهشی کره است که تا کنون پیروز به حداکثری آنها شده ایم.

زمانی درباره نتایج و دستاوردهای این کارگروه بیان کرد: 18دانشگاه ایران که اغلب دانشگاه های مادر هستند از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که عضو کارگروه همکاری های علمی بین المللی با کره جنوبی هستند تا امروز نتایج خوبی از این کارگروه بدست آورده اند که می توان به مواردی مانند مشارکت و بسترسازی برای همکاری های مالی دوکشور، همکاری در زمینه بازی های یارانه ای، توافق در حوزه راه اندازی دوره های زبان کره ای و توافق برای اجرای پژوهشی مشترک در زمینه انرژی های پاک اشاره نمود.

رابط پیگیری امور مرتبط با کارگروه همکاری های ایران و کره جنوبی با تاکید بر رابطه نزدیک صنعت با پژوهش ها و دانشگاه اظهار داشت: باتوجه به لزوم ارتباط و همکاری میان صنعت و پژوهش های دانشگاهی و به منظور توسعه آن همکاری هایی با اتاق بازرگانی اصفهانی اجرا شده است.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، نخستین کارگاه توسعه روابط بین الملل در حوزه فناوری به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز دوشنبه -28 مرداد - در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید. این کارگاه با موضوع فرصت های پژوهشی و فناوری موجود در کره جنوبی، نحوه ارتباط با شرکت های کره جنوبی و روش های ثبت پتنت و قراردادهای بین المللی به منظور ارتباط با کره جنوبی و همکاری با شرکت های آن برگزار گردید و زمینه های علمی همکاری ایران و کره و توسعه روابط بین دو کشور آنالیز و بستر سازی روابط پژوهشی فناوری و علمی دو کشور ارائه و آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه روابط پژوهشی ایران و کره جنوبی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط پژوهشی ایران و کره جنوبی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید