جراحی کاشت مژه چیست و ماندگاری آن چقدر است؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در حالی که انجام جراحی پیوند مژه ممکن است ترسناک به نظر برسد، کارشناسان این حوزه به ما اطمینان میدهند که آنقدر ها هم خطرناک نیست.

جراحی کاشت مژه چیست و ماندگاری آن چقدر است؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از healthline، این روش به سادگی شامل انتقال مو از یک قسمت بدن و پیوند آن به ناحیه پلک است.

جراحی کاشت مژه چیست؟

دکتر گری لینکوف، جراح پلاستیک شرح می دهد که جراحی کاشت مژه شامل برداشت مو از یک قسمت بدن (معمولاً پشت سر) به ناحیه مژه (پلک بالا یا پایین) است تا ظاهری پرتر و بلندتر به مژه ها دهد.

در حالی که بسیاری جراحی پیوند مژه را برای اهداف زیبایی در نظر می گیرند، لینکوف گفت که این تکنیک نو برای کسانی که ضربه به ناحیه چشم یا سوختگی را تجربه نموده اند نیز مفید است.

به همین ترتیب، به گفته دکتر ریاد رومی، جراح زیبایی، افرادی که دارای مژه های ژنتیکی کوتاه هستند و بعلاوه افرادی که مبتلا به تریکوتیلومانیا هستند (یک اختلال روانی که با چیدن مو های مژه همراه است) نیز ممکن است کاندید های خوبی برای این نوع از جراحی باشند.

ماندگاری مژه های کاشته شده چقدر است؟

بر خلاف اکستنشن مژه که هر 6 تا 8 هفته یکبار احتیاج به ترمیم دارد، کاشت مژه نتایج دائمی تری را تضمین میکند، زیرا نوعی جراحی کاشت مو است.

با این حال، متخصص چشم پزشک و جراح پلاستیک چشم، رونا سیلکیس، شرح داد که پس از جراحی، مژه ها باید مرتباً نگهداری شوند. این به این علت است که آن ها می توانند رشد نمایند و ممکن است احتیاج به پیرایش و اصلاح داشته باشند.

مژه ها پس از جراحی احتیاج به مراقبت مداوم دارند. به یاد داشته باشید، مو های مژه پیوندی در واقع مو های سر هستند، به این معنی که می توانند در جهات مختلف رشد نمایند.

مزایا و معایب جراحی کاشت مژه چیست؟

از مزایای آن می توان به ماندگاری طولانی و طبیعی بودن مو ها اشاره نمود، اما نکات منفی ای نیز مانند درد و خونریزی، احتمال عفونت، تحریک قرنیه و هزینه بالای جراحی دارد.

جراحی کاشت مژه چگونه است؟

این روش با کوتاه کردن مو های موجود در پشت سر شما آغاز می گردد. این مو های سر، همان هایی هستند که برای ایجاد مژه های نو در حین جراحی استفاده می شوند.

هنگامی که موی کافی از پوست سر شما برداشته می گردد، ناحیه مژه آماده شده و بی حس می گردد. بی حسی موضعی (لیدوکائین با اپی نفرین) برای کم کردن درد در ناحیه سر و پلک استفاده می گردد.

سپس مو های نو مژه یکی یکی کاشته می شوند. این جراحی بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

پس از جراحی ممکن است تا چند هفته تورم و کبودی ناحیه پلک را تجربه کنید.

نتایج جراحی کاشت مژه به مرور زمان قابل توجه خواهد بود، بنابراین نتایج حداقل پس از 12 ماه تعیین می گردد.

باید توجه داشت که این مژه ها باید هر ماه کوتاه و فر داده شوند که ممکن است منجر به تحریک چشم شوند. حتی محتمل است مژه ها به سمت داخل چشم رشد نمایند و باعث زخم قرنیه شوند.

در کل بهتر است قبل از انجام این نوع از جراحی، از دارو های تقویتی یا محلول هایی برای رشد مژه اصلی خودمان استفاده کنیم و در صورت نتیجه نگرفتن، برای کاشت مژه نزد پزشک متخصص اقدام کنیم.

منبع: فرارو

به "جراحی کاشت مژه چیست و ماندگاری آن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی کاشت مژه چیست و ماندگاری آن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید