خبرنگاران آمریکا نظامیان خود در افغانستان را به 2500 نفر کاهش می دهد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تهران- خبرنگاران- مشاور امنیت ملی کاخ سفید خاطرنشان کرد: آمریکا تا سال آینده میلادی، شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان را به 2 هزار و 500 نفر کاهش می دهد.

خبرنگاران آمریکا نظامیان خود در افغانستان را به 2500 نفر کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه با اعلام این مطلب جزئیات بیشتری درباره گستره و زمان بندی کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان که از وعده های رییس جمهوری این کشور بود، ارایه کرد.

آمریکا در فوریه امسال میلادی توافقی را با طالبان امضا کرد که براساس آن تا ماه مه سال 2021 نیروهای خارجی از افغانستان خارج می شوند و طالبان نیز متعهد به مذاکره برای آتش بس و تقسیم قدرت با دولت افغانستان می شوند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به وطنشان جزو وعده های مهم انتخاباتی او بود، پیشتر گفته است تا نوامبر امسال میلادی (مهر-آبان) شمار نظامیان آمرکایی در افغانستان به 4 هزار تا 5 هزار نیرو کاهش می یابد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه تاکید نمود: وقتی رییس جمهوری ترامپ به قدرت رسید، بیش از 10 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان بودند. امروز این رقم به کمتر از 5 هزار نفر رسیده و تا اوایل سال آینده (2021) به 2 هزار و 500 کاهش خواهد یافت.

اظهارات مقام کاخ سفید در حالی است که کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و تعیین نیست در صورتی که ترامپ نتواند پیروز این رقابت گردد، رییس جمهوری بعدی ایالات متحده چه قدر به این کاهش نیروی وفادار بماند.

اوبرایان اضافه کرد: در نهایت خود افغان ها برای رسیدن به یک پیمان یا توافق صلح کوشش خواهند کرد. این فرایند کند و سخت خواهد بود، اما به عقیده ما گامی لازم است. نظر ما این است که آمریکایی ها باید به خانه بر گردند.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان که روز چهارشنبه نوزدهمین سالگرد آن بود، تا به امروز حدود 2 هزار و 400 نیروی رسمی ارتش ایالات متحده در این کشور کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمریکا نظامیان خود در افغانستان را به 2500 نفر کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا نظامیان خود در افغانستان را به 2500 نفر کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید