خبرنگاران رسانه های نوشتاری به سمت فضای مجازی حرکت نمایند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های مکتوب باید کوشش نمایند با توجه به گرایش ها و شرایط عمومی جامعه، حضور خود را در فضای مجازی بیشتر نمایند تا پیوندشان با مخاطبان و جامعه هدف همچنان حفظ گردد.

خبرنگاران رسانه های نوشتاری به سمت فضای مجازی حرکت نمایند

محمدرضا دربندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و آنالیز مسائل رسانه های هرمزگان که با حضور مدیران رسانه ای استان برگزار گردید، اضافه کرد: بر اساس آخرین تحقیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون بیشتر مخاطبان روزنامه ها افرادی هستند که بالای 45 سال سن دارند و رغبت و تمایل جوانان به رسانه های مکتوب به شدت کاهش یافته است.

خودکفایی و قطع وابستگی به یارانه های دولتی، فراوری محتوای مورد انتظار مردم، پرهیز از پرداختن به مسائل درون صنفی و انتشار آن در فضای عمومی جامعه از دیگر توصیه های این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن شرح درباره برنامه های این مجموعه، ساماندهی پرداخت یارانه ها، حمایت ویژه از رسانه های استان ها و شهرستان های کم برخوردار و یاری به حضور رسانه های کاغذی در فضای مجازی را بخشی از برنامه های اجرا شده و در حال اجرا اعلام نمود.

*سیاسی شدن آفت خانه مطبوعات است

دربندی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی خانه مطبوعات پرداخت و سیاسی شدن این نهاد صنفی را یک آسیب جدی برای این نهاد در استان های مختلف دانست.

وی ورود به جناح بندی ها، دامن زدن به اختلاف ها در سطح بومی و محلی، سوءاستفاده های اقتصادی و کوشش برای حذف رقبا را از دیگر آسیب های عمومی خانه مطبوعات اعلام نمود.

به گفته مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف اصلی و ابتدایی از راه اندازی خانه های مطبوعات، هم افزایی نیروها، رسیدگی به مسائل رسانه ها و افزایش قدرت برای پیگیری خواسته ها بود که هم اکنون از این اهداف فاصله گرفته اند.

در این نشست فعالان و مدیران رسانه ای هرمزگان ضمن طرح چالش های حوزه کاری خود، و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل را نیز ارائه کردند.

6048/ 2094

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رسانه های نوشتاری به سمت فضای مجازی حرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه های نوشتاری به سمت فضای مجازی حرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید