دولت وفاق ملی لیبی انتقال افراد مسلح از سوریه را تکذیب کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، شورای ریاستی دولت وفاق ملی در طرابلس انتقال افراد مسلح از سوریه به لیبی و حضور آن ها در یکی از اردوگاه های این کشور را تکذیب کرد.

دولت وفاق ملی لیبی انتقال افراد مسلح از سوریه را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای مدعی شد که تصاویر منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی درباره انتقال شماری از افراد مسلح از سوریه به لیبی و حضور آن ها در یکی از اردوگاه های لیبی صحت ندارد.

به نوشته وبگاه بوابة الوسط، در این بیانیه آمده است که تصاویر و فیلم های منتشر شده از این افراد در شهر ادلب سوریه گرفته شده است و کانال های خبری محلی و بین المللی نیز این را تأیید کرده اند.

دولت وفاق ملی لیبی همچنین سایت های وابسته به خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی و حامیان آن را به ترویج چنین تصاویر و فیلم هایی متهم و تأکید کرد که تمامی کسانی را که در نشر این اکاذیب دست داشته اند، تحت پیگرد قرار خواهند داد.

چند روز پیش شبکه سعودی العربیه به نقل از دیده بان سوریه مدعی شد که ترکیه برای بار دوم طی چند روز اخیر افراد مسلح را از سوریه به لیبی منتقل می کند.

بر اساس اعلام دیده بان سوریه، گروه های وابسته به سوریه، مراکز ثبت نام و انتقال افراد مسلح به لیبی را ایجاد کرده است. (جزئیات بیشتر)

برخی شبکه های اجتماعی با انتشار فیلمی مدعی شدند که عناصر گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه در لیبی حضور دارند، اما یوسف حمود سخنگوی این گروه در مصاحبه با خبرگزاری ایتالیا هر گونه مشارکت عناصر آن در نبردها یا هر گونه عملیاتی در لیبی را تکذیب کرد.

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست فایز سراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال حفتر نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طبرق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می کنند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "دولت وفاق ملی لیبی انتقال افراد مسلح از سوریه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی انتقال افراد مسلح از سوریه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید